Wilhelmina Tambac (28 de ani) s-a implicat inca de la 16 ani in campanii publicitare, pentru ca mai apoi sa isi infiinteze propria agentie.

"Din dorinta de a fi independenta financiar am inceput sa lucrez incepand cu varsta de 16 ani in diferite campanii publicitare (promotii, hosting, consultanta). Ulterior, mi-am folosit experienta in agentii de BTL (below the line - publicitate pe termen scurt n.red), dupa care a urmat decizia de a-mi infiinta propria agentie. Know how-ul l-am dobandit tocmai din relatii interumane din cadrul joburilor", spune aceasta.

In acelasi timp, Daniel Stefan (32 de ani) a lucrat inca din timpul facultatii, in diferite agentii de BTL, unde coordona proiecte pe teren, prin jobul sau cunoscand-o si pe Wilhelmina, care i-a devenit ulterior partener in afaceri.

Daca esti un antreprenor in cautare de finantare si nu stii ce solutie sa alegi, vino la conferinta Antreprenor, caut finantare. Poti participa la un panel de discutii cu speakeri de top si apoi poti alege intre o sesiune de speed dating si un workshop BusinessDrive, sustinut de doi lectori cu notorietate in sfera antreprenoriatului si managementului – Marius Ghenea si Dragos Popescu. Inscrie-te aici!

De ce au ales sa isi lanseze propriul business

"Din nevoia adolescentina de a ma pune in valoare cu un buget minim s-a nascut pasiunea catre frumos, catre tot ce este estetic. Incropeam tinute atipice din diverse texturi si cromatici. Fara vreo directie anume, aveam certitudinea ca rolul meu profesional avea sa aiba fundament, ca va raspunde unei nevoi, cu rost, si ca avea sa aiba sens pentru mine si pentru cei din jur", isi aminteste WIlhelmina Tambac.

Iar pasiunea ei pentru estetic s-a transformat, cu aportul lui Daniel, care isi dorea independenta, intr-un business cu pantofi lucrati handmade.

"Din interactiunea cu Wilhelmina a reiesit o fuziune cu adevarat placuta, dat fiind ca prin prisma autonomiei ei cu agentia de hostess mi-a ridicat problema independentei personale si financiare. Si astfel, am decis sa incep un proiect pe cont propriu. Cronologic, prin toamna anului 2013 am identificat o nisa in piata de fashion. In mod evident, aveam nevoie de o prezenta feminina pe partea de creatie si consultanta, un fler pe care numai Wilhelima il are", a explicat Daniel Stefan.

Au inceput cu sase perechi de pantofi

In 2013, cu un buget de 1.000 de euro au creat sase perechi de pantofi sub brandul The 5th Element, iar banii castigati au inceput sa ii investeasca in dezvoltarea afacerii.

"The 5th Element s-a nascut din nevoia femeilor de a-si cheltui banii. In universul nostru sunt patru elemente vitale: apa, foc, aer si pamant. In universul femeilor lipsea ceva, un al cincilea element primordial – pantoful. De aici si numele cu care am pornit la drum", a aratat Wilhelmina Tambac, creative director The 5th Element.

Neavand bazele necesare intr-o astfel de afacere am dat startul cu 6 perechi de pantofi, cuantificati in aproximativ 1.000 de euro. Pe parcurs am inceput sa investim in modele, piei si calapoade, iar asta ne-a marit semnificativ investitia.

Au urmat apoi investitii din rulaj in campanii de promovare, showroom, colectii urmatore.

Citeste si:

"Odata ce iei hotararea unui business personal, cu un buget limitat, iti asumi o perioada initiala de efort si sacrificiu financiar. Dupa primul an, am trecut la nivelul urmator, platforma online, cea care ne-a marit semnificativ portofoliul de clienti si ne-a permis lichidarea investitiei de pana atunci. In aceeasi perioada, ne-am bucurat de prima noastra lansare de genti", a explicat Tambac.

In prezent, cu o echipa de trei oameni, The 5th Element produce externalizat sute de articole de incaltaminte si genti, pe care le vinde intr-un showroom din Bucuresti, in zona Rosetii, si online.

The 5th Element pune la dispozitia clientilor un portofoliu extins de incaltaminte pentru femei: de la pantofi flats, cu toc, pana la ghete si cizme, precum si o gama variata de genti.

Lunar, cei doi vand 200-300 de produse, preturile variind de la 320 de lei pentru o pechere de pantofi pana la 600 de lei pentru o pereche de cizme. Media unei comenzi se ridica la 400 de lei, echivalentul unei iesiri in weekend in doi, asa cum sustin fondatorii companiei.

"Factorul care ne diferentiaza il reprezinta designul incaltamintei si diferitele tipuri de piei cu care lucram: texturi imprimate, exotice sau editii limitate. Pentru a satisface iubitoarele the 5th am ales comanda personalizata. In functie de nevoia clientei un consultant ofera suport in alegerea materialului, culorii si a calapodului potrivit. (...) Produsele sunt realizate intr-un atelier 100% romanesc, marca si design propriu, cu productie externalizata", a explicat Daniel Stefan, fondator The 5th Element.

The 5th Element a inregistrat anul trecut afaceri in valoare de 65.000 de euro si un profit de 27.500 de euro, potrivit datelor disponibile pe Ministerul de Finante. Fondatorii isi propun sa isi dubleze cifra de afaceri in acest an.