“Am observat acest model de business prima data in Austria, atunci cand am vazut o reclama la o clinica specializata pentru copii. Am analizat situatia si mi-am dat seama ca serviciile dedicate copiilor sunt destul de slab reprezentate pe piata din Romania”, spune Oana Taban (foto), managing partner Dent Estet, cea care a venit cu ideea infiintarii unei prime clinici stomatologice private adresate exclusiv copiilor.

Pentru acest proiect, lantul de clinici stomatologice Dent Estet si-a bugetat o investie initiala de 137.000 de euro, estimand ca pacientii copii vor reprezenta intre 20% si 25% din totalul numarului de persoane care vor solicita serviciile clinicii anul acesta.

Investitia minima intr-un cabinet stomatologic variaza intre 20.000 si 50.000, cei mai multi bani fiind cheltuiti pentru aparatura performanta, la care se adauga costurile obtinerii avizelor necesare functionarii la standardele impuse de Uniunea Europeana.

Taban crede ca deschiderea unei prime astfel de clinici nu inseamna neaparat atingerea unor anumite scopuri financiare, ci mai ales introducerea unui nou tip de serviciu pe piata de profil, pentru ca cei mici sunt tratati in aceleasi unitati medicale ca si adultii. Chiar si in aceste conditii, aceasta se asteapta ca segmentul de servicii dentare pentru copii sa inregistreze un ritm de crestere de 30% in urmatorii an, nivelul investitiilor majorandu-se cu 5%.

“Potentialul de dezvoltare al pietei de servicii stomatologice din Romania este unul care care promite foarte mult. Piata locala de servicii medicale adresate copiilor este inca la inceput, dar proiectul nostru poate fi considerat un pas inainte pentru atingerea nivelului de maturitate care caracterizeaza pietele occidentale de profil”, crede sefa Dent Estet.

La ora actuala, este dificil de estimat o valoare a pietei serviciilor stomatologice din cauza multitudinii de jucatori ale caror venituri nu sunt facute publice. Majoritatea jucatorilor din domeniu sunt reprezentati de firme de marime mijlocie, cu 2-3 cabinete intr-un oras, care nu se pot constitui intr-o entitate cu acoperire regionala sau nationala.

Dent Estet este una dintre firmele care vrea sa-si faca simtita prezenta si in afara Capitalei, bugetandu-si, pentru anul acesta, investitii pentru deschiderea a inca alte trei clinici stomatologice in Brasov, Iasi si Ploiesti. Mai mult decat atat, operatorul isi va extinde si reteaua de clinici pentru copii, Clujul fiind urmatorul oras vizat.

Citeste si:

Gasirea personalului specializat, cea mai mare problema

Echipa clinicii Dent Estet Kids, care va fi deschisa in septembrie anul acesta si va functiona intr-un spatiu inchiriat din apropierea Pietei Charles de Gaulle, va fi formata din 15 persoane, la care se adauga si sprijinul acordat de catre echipa de psihologi coordonati de medicul psihiatru Cristian Andrei.

Taban spune ca operatiunile pentru punerea pe picioare a business-ului au intampinat dificultati la capitolul recrutarii personalului specializat in domeniu, mai ales ca acesta trebuia sa detina atat cunostinte de medicina dentara pentru copii, cat si de psihologie pentru ca noua clinica stomatologica va introduce servicii inovative. Astfel, pentru a evita folosirea anesteziei generale si a fricii copiilor de consult, medicii vor practica tehnici precum hipnoza si inhalosedarea (sedarea cu protoxid de azot).

Cel mai mare obstacol pe care l-am intampinat a fost gasirea personalului specializat, care sa aiba experienta in lucrul cu micii pacienti. Acesti angajati au nevoie de multiple specializari la nivel international, dublate si de cunostiinte de psihologie, pentru un tratamentul medical de consiliere psihologica si pentru a transforma vizita la medic intr-o experienta placuta pentru copii. Am decis sa anuntam acest proiect numai dupa finalizarea procesului de selectie a personalului”, detaliaza aceasta.

Problema este una generala sectorului medical de specialitate, care se confrunta cu o mare fluctuatie de personal, multi medici tineri preferand sa lucreze peste hotare, unde remuneratia este mult mai mare, de ordinul miilor de euro. La aceasta, se adauga si alte neajunsuri ale domeniului, precum lipsa existentei unor asociatii puternice de profil sau a unor organizatii care sa reglementeze concurenta si sa apere interesele profesionistilor din domeniu.

Anul trecut, Dent Estet a inregistrat o cifra de afaceri in valoare de aproximativ 3 milioane de lei, in crestere cu 78% fata de 2006, iar pentru anul acesta preconizeaza o crestere a business-ului cu 35%, pana la 4,2 milioane de euro.

Firma este prezenta pe piata din Romania din 1999 si beneficiaza de un actionariat privat autohton, conducerea fiind asigurata de dr. Oana Taban. In prezent, numara o retea de trei clinici in Bucuresti. Clinica include in portofoliul sau de clieti companii precum Microsoft, Accor, iMEDIA sau Anisan.