“Oferim o afacere la cheie, in care tot ce le cerem dealerilor este sa cumpere marfa de la noi. In schimb, oferim tot know-how-ul, toate datele, toata imaginea, consultanta, suport din toate punctele de vedere”, ne-a declarat Roland Precup, manager Z-Zone Term.

Fiecare magazin trebuie sa expuna un numar minim de 8 usi, care sunt configurate in asa fel incat clientul care intra in magazin sa poata sa vada cat mai multe din finisajele si culorile disponibile. Pentru un show-room, numarul standard este de 16 modele.

“Nu percepem taxe de franciza. Dealerul suporta doar amenajarea spatiului si costul de 50% din valoarea marfii expuse”, spune managerul, restul, inclusiv transportul de marfa, intrand in atributiile companiei.

Sistemul de franciza face parte din strategia companiei pentru urmatorii ani si vizeaza extinderea retelei de colaboratori la nivel national. Compania, infiintata in Brasov in urma cu sase ani, are ca obiect de activitate importul usilor de interior si exterior (usi metalice, usi de garaj) din Cehia si fabricarea decupajelor si tocurilor pentru usi. Usile sunt realizate din lemn si compozit de lemn, folie decor sau CPL si au un pret mediu unitar de 300 lei, in functie de decupaje, finisaje, dimensiuni ale tocului sau modele facute la comanda.

Citeste si:

“Avem doua magazine in Brasov si vom mai deschide unul in Sibiu. Restul retelei sunt colaboratorii nostri in toate orasele mari ale tarii”, spune Precup. Depozitul de usi este prezent in orase ca Botosani, Iasi, Arad, Timisoara, Ploiesti, Pitesti, Targu Mures, Cluj, Bacau, Galati, Bucuresti. Compania detine doua depozite de stocare cu spatii de birouri la Rasnov, langa Brasov, cu o capacitate de aproximativ 8.000 de usi si 3.000 tocuri pe stoc la care se adauga usi metalice (de intrare) si usi de garaj.

Anul trecut, compania a incasat doua milioane de euro din vanzarea usilor, 80-85% reprezentand usile de interior. “Anul trecut am vandut 25.000 de usi. Anul acesta am vandut deja 15.000 si sezonul nu a inceput cu adevarat. Estimam o crestere de minimum 50% pentru companie in acest an, numai pe usi de interior”, declara Precup, estimand venituri de patru milioane de euro in 2008 si o marja de profit intre 10% si 25% pentru distributia de usi.

“Vanzarile cresc exponential. Cererea creste odata cu volumul constructiilor noi si bineinteles renovarile”, continua acesta. “Perioada usilor de interior in economia romaneasca abia a inceput, problema cea mai mare pe care o au cu totii este ca nu fac fata cererii”, sustine managerul Depozitului de Usi, indicand o crestere procentuala de cel mult 30% a pietei usilor de interior.

Compania are in prezent o cota de piata de 5% la nivel national, printre competitori aflandu-se companiile producatoare si importatoare de usi ca Porta Doors, Uranus, Pinum, Beyler si lanturile mari ca Baumax, Praktiker.