Inovatia in sistemul tehnologic a capatat diferite nuante in momentul de fata. Toata lumea s-a mutat din offline in online din dorinta de a face bani si a neglijat adevarata esenta pe care trebuie sa o aiba orice afacere, fie ca aceasta este un start-up traditional sau un business pentru mediul digital.
Oamenii care intra in domeniul start-up-urilor online trebuie sa cunoasca foarte bine Internetul si sa monitorizeze afacerea pe care o incep in fiecare secunda, este de parere Dan Calugareanu, CEO magazinultau.ro.

Odata ce ai dobandit experienta in retailul clasic, ai toate sansele sa reusesti si in afacerile pe Internet. “Aveam o experienta de 7 ani in retailul traditional, iar trendul usor descendent al acestui tip de comert clasic, precum si piata de IT si electrocasnice care atingea, in 2007, nivelul de 100 milioane euro, m-au ajutat sa dau startul unei afaceri online promitatoare”, a declarat Calugareanu la cea de a doua editie a RetailPro (forum de o zi dedicat profesionistilor din industria de retail) ce a avut loc saptamana trecuta.

In plus, libertatea si flexibilitatea mediului online, care creste constant, a favorizat aparitia magazinultau.ro, care, spre deosebire de un magazin traditional, este deschis non-stop si poate castiga clienti in orice moment.

Dan Calugareanu a dat startul afacerii sale online anul trecut, in urma unei investitii de 100.000 euro, si estimeaza ca, in doi ani, va atinge breakeven-ul. Acesta a oferit in cadrul evenimentului cateva ponturi celor care vor sa inceapa un business pe aceasta nisa.

Care sunt resursele necesare pentru un start-up online?

Ei bine, Calugareanu considera ca, inainte de toate, orice investitor trebuie sa se gandeasca daca are sau nu cumparatori. De aceea, elementul esential intr-o astfel de afacere il constituie piata - “Dat fiind faptul ca, in prezent, 29% dintre romani prefera sa faca cumparaturi online (cu 40% mai mult fata de 2006), acest lucru inseamna ca exista aproximativ 3,5 milioane de potentiali cumparatori in Romania”.

In plus, pentru ca o afacere sa aiba succes, aceasta trebuie gestionata de o echipa de specialisti si consultanti, care sa faciliteze serviciile de cumparare in spatiul online si care sa creeze o platforma interna bine pusa la punct.

Serviciile adiacente utilizate in acest business constituie un punct important. In afacerile cu magazine online, trebuie sa ai grija nu numai de ceea ce se intampla la nivel tehnologic, ci si de ceea ce ar putea interveni dupa ce achizitia a fost facuta deja. Din acest punct de vedere, Calugareanu sustine ca o problema aparte este aceea legata de transportul produselor care trebuie livrate la clienti: “transportatorul este veriga slaba in acest business”, afirma acesta.

Si platforma web este un element crucial; pentru rezultate cel putin satisfacatoare, aceasta trebuie sa fie intr-o foarte buna stare de functionalitate. Suportul tehnic reprezinta o alta resursa de care nu trebuie facuta abstractie intr-o afacere pe Internet, iar comunicarea este, de departe, vitala pentru un start-up.

“Blogurile, forumurile, chiar si newsletter-ele si alte unelte interactive de comunicare sunt obligatorii pentru existenta unui magazin online”, mentioneaza seful magazinultau.ro.

Este nevoie de principii in retailul online?

Unul din sfaturile pe care Dan Calugareanu le ofera celor care vor sa inceapa o afacere in spatiul online se refera la starea de prezenta: “Fii mereu prezent!”, spune acesta. Cresterea permanenta a pietei nu garanteaza si cresterea afacerii.

Intr-un business online, Calugareanu crede ca este nevoie sa ai un continut web mereu proaspat, consistent si real. De asemenea, acesta considera ca promovarea este esentiala, dat fiind faptul ca mediul online este inca in plina ascensiune si nu cunoaste o vizibilitate la fel de mare ca retailul traditional. Mai mult, si consumatorii din spatiul online sunt mai putini la numar decat cei clasici.

“Feedback-ul permanent de la clienti este vital”, sustine seful magazinultau.ro, iar pentru a primi un feedback pozitiv de la acestia, magazinul online trebuie sa aiba optiuni de cautare asistata, care sa ofere consumatorilor sortari exacte. Pentru a creste vizibilitatea magazinului online, este bine ca nu numai in anumite perioade sa existe promotii sau oferte speciale; acestea ar trebui sa fie zilnice, astfel incat sa atraga un numar mai mare de utilizatori in orice perioada, nu doar de Sarbatorile de Iarna, de exemplu.

Pentru ca un magazin online sa reziste in timp, este nevoie neaparat de un personal calificat si competent si de o buna echipa de consultanta online, conchide Calugareanu.

Inspirat de momentul pe care il traverseaza epoca tehnologica, seful magazinultau.ro spune ca “Viitorul este online” si ca, atunci cand cineva vrea sa deschida un magazin in spatiul virtual trebuie sa ia seama si de marja mica din online si de reputatia fragila care poate denatura in acest mediu.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri