“Este un rezultat bun tinand cont ca am inceput sa functionam abia din luna mai a lui 2008. Cel mai important contract pe care l-am semnat anul trecut a fost de 10.000 de euro”, spune Lebourg, care detine functia de managing partner in cadrul Activaction. Printre clientii firmei se afla deja nume ca Cetelem, Lafarge, Alcatel Lucent sau Renault. “In prezent, portofoliul nostru cuprinde aproximativ 15 clienti, insa pentru a ne dezvolta businessul ar trebui sa avem de doua ori mai multi clienti”, mentioneaza Lebourg. Costurile lunare de functionare ale Activaction, care are un angajat full-time si patru angajati in regim de colaborare, se ridica la 2.000-2.500 de euro.

Activaction are doua directii principale de business, recrutare si training, la care se adauga si alte servicii, cum ar fi outplacement (consilierea angajatilor care parasesc o organizatie), team-building, coaching sau limbi straine. Tarifele practicate de firma pentru serviciile de formare profesionala variaza intre 500 si 1.000 de euro/zi/grupa de 10-12 participanti, in conditiile in care pe piata locala de training tarifele medii practicate de marii jucatori sunt cu 500 sau 1.000 de euro mai mari.

Pe segmentul de recrutare, firma percepe un comision echivalent cu un salariu lunar net al candidatului plasat. La nivelul pietei, firmele de recrutarea tarifeaza dupa mai multe metode: pe baza de avans, sub forma de success fee (incasarea banilor se face doar dupa ce s-a plasat candidatul) sau pe baza unui procent din salariul brut/net anual al candidatului. Coachingul, celalalt segment important prin intermediul caruia firma spera sa faca suficienti bani si care presupune o consultanta fata in fata cu managerul, se tarifeaza in piata cu cateva sute de euro/sedinta.

Activaction a plasat 25-30 de manageri de la infiintare si a dezvoltat o baza de date cu circa 2.000 de CV-uri. “In Franta mi-ar fi fost foarte greu sa intru pe piata recrutare, pentru ca acolo jucatori foarte mari, care isi ofera serviciile cu precadere pentru pozitii de middle si top management”, afirma Lebourg. Managing partnerul Activaction va oferi doar servicii de recrutare pentru middle si top management, avand exemplul pietei de recrutare din Franta, unde firmele specializate in selectia si plasarea candidatilor pe piata fortei de munca isi ofera serviciile preponderent doar pentru segmentele profesionale superioare ierarhic. “Recrutarea destinata pozitiilor de entry se face de obicei prin intermediul altor canale”, precizeaza Lebourg.

Printre cele mai mari firme de recrutare de pe piata locala se numara Adecco, Lugera & Makler, Aims sau Manpower, in vreme ce trainingul autohton este dominat de nume ca Ascendis, Codecs, Human Invest, TMI sau Trend Consult. Printre companiile de mici dimensiuni din recrutare, similare ca venituri cu Activaction, se numara Von Consulting, specializata pe selectarea de forta de munca destinata industriei IT&C, Perspective Group, Catalyst sau Talent Stream.

Valoarea pietei de recrutare estimata pentru anul trecut a fost de 80-100 de milioane de euro, in vreme ce piata de training s-a cifrat la 30-40 de milioane de euro.

Scurt CV Alain Lebourg

54 ani, casatorit, doi copii

A intrat in grupul Renault in 1977 si a facut cariera acolo timp de 30 de
ani.

Absolvent al Institut d'Administration de Entreprises (I.A.E ) - Institutul
de Management al Companiilor din Bordeaux.

A lucrat in mai multe regiuni ale Frantei, iar in ultimii doi ani ai carierei
sale ca angajat a lucrat la Dacia comercial, la Bucuresti.

Si-a creat agentia de recrutare si de formare de personal la inceputul lui
2008.