Syscom Digital, compania lansata in septembrie de Ion Andronache, presedintele Syscom 18, o firma locala din domeniul automatizarilor si sistemelor de masura, este condusa de Maia Novolan, unul dintre cei mai experimentati oameni in domeniul marketingului mobil si online.

Anterior, ea a lucrat la firma Intertel, unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata de marketing interactiv, dar si in trustul MediaPro, unde a lansat concursurile prin telefon, care aveau ca premii masini, apartamente, electrocasnice, acestea avand ca scop cresterea audientei programelor canalelor grupului condus de Adrian Sarbu.

A plecat de la Intertel cand a considerat ca hotararile celorlalti actionari nu mai erau benefice pentru compania pe care o conducea din 2002 si ar fi putut sa-i afecteze viata profesionala si imediat a inceput sa lucreze pentru Syscom Digital.

“Intai am decis sa plec de la Intertel si ulterior am hotarat ca trebuie sa-mi continui viata profesionala in domeniul pe care, impreuna cu alti doi, trei colegi de breasla, actuali competitori, l-am mosit in 2002, si de atunci l-am crescut si educat impreuna. Iar cand mi-a fost prezentata ideea de a infiinta Syscom Digital, am considerat ca jobul mi se potriveste ca o manusa”, a declarat Maia Novolan despre firma pe care a lansat-o cu presedintele Syscom 18 cu un buget de 70.000-80.000 de euro, banii fiind investiti in echipamente, infrastructura IT , dar si in personal.

Echipa de 14 oameni este formata din 10 persoane care au lucrat anterior la Intertel.

Desi s-a lansat in plina criza, un moment cand foarte multe companii intra in insolventa, sau potentialii antreprenori evita sa mai lanseze afaceri, Novolan a vazut acest lucru ca pe o oportunitate, mai ales in privinta cresterii volumului de activitate.

“Oamenii de marketing cauta solutii si alternative eficiente, iar cea mai buna rata, rezultat per cost o ofera exact aceste servicii, deci iau in considerare si folosesc tot mai des aceste alternative. Nu toate serviciile de mobile marketing se preteaza tuturor produselor ce se doresc promovate, dar pot fi adaptate sau adaugate ca o componenta importanta in mixul de marketing (n.red. canalele media folosite intr-o campanie de comunicare)", a explicat managerul Syscom Digital.

Astfel, compania are deja clienti precum Groupama, Metro, Murfatlar, Nordic/Rio Mare, Procter&Gamble, Prima TV, Sankt Petersburg, Telesport, unii dintre clienti fiind noi, iar altii cu care Novolan si echipa ei au mai lucrat anterior.

Pentru acest an, reprezentanta Syscom Digital estimeaza o cifra de afaceri intre 220.000-250.000 de euro, dar unele proiecte, care vor incepe din 2009, se vor factura in 2010, cand Novolan crede ca va fi si primul an de profit.

Bugetele campaniilor derulate in prezent sunt intre cateva sute de euro si cateva zeci de mii de euro, insa compania are, de asemenea, un proiect din care componenta de marketing pe telefonul mobil are un buget peste 100.000 de euro, despre care managerul companiei declara ca nu stie sa fi existat anterior un proiect cu un buget mai mare.

Cu toate ca piata se dezvolta tot mai mult, de exemplu sunt angajati oameni dedicati domeniului digital si chiar promovarii pe telefonul mobil in agentiile de publicitate, inca mai sunt pasi importanti de facut. Unul dintre ei ar fi ca la inceputul anului, in bugetele pentru campanii de promovare sa existe si sume pentru marketingul pe telefonul mobil.

“Probabil ca acesta va fi mersul firesc in urmatorii ani, dupa ce domeniul va fi suficient cunoscut si notorietatea serviciilor va atinge un nivel ridicat”, a afirmat Novolan.

De asemenea, managerul afirma ca, pana acum, marketerii, in special cei din agentiile de publicitate, functionau dupa principiul “drumul cel mai sigur este cel pe care-l cunosti cel mai bine” pentru ca li se parea mai simplu sa faca un plan in care sa includa mai multe canale de promovare clasice, decat sa realizeze si o campanie pe telefonul mobil.

“Nu e nevoie sa-si bata capul, fiindca, pe baza obiectivelor si datelor de produs, noi punem pe tava modalitatile pe care ar trebui sa le adopte, ei avand rolul doar de a studia si negocia costul si de a alege. Cred ca noul dicton impus de criza economica este <<Cine un risca nu supravietuieste>>. Clientii inteleg cu mai mare usurinta mecanismele, uneori tehnice si mai greu de inteles, si pun mai multa presiune pentru eficienta campaniilor si scaderea costurilor, iar marketerii sunt nevoiti sa exploreze noi domenii. Acestea sunt principalele motive pentru care online-ul si mobile-ul cresc. Isi dau seama ca isi pot atinge targetul si ca telefonul mobil este canalul media cu cea mai mare raspandire, audienta si crestere, la fel cum online-ul are avantajele lui”, a declarat managerul Syscom Digital.

Astfel, aceasta crestere ar putea duce in urmatorii trei ani la o dublare a numarului de activitati pe telefonul mobil, dar asta nu inseamna neaparat si dublarea valorica, din cauza presiunii costurilor.

Cu toate ca piata de promovare pe Internet, dar mai ales cea de marketing pe mobil abia acum se dezvolta, concurenta este deja acerba si, dupa cum spune Maia Novolan, piata “e cam asezata”.

“In Romania, pe domeniul de marketing pe telefonul mobil, nu exista niciun mare jucator international. Au existat incercari, unii au rezistat chiar doi, trei ani, insa, in final, au renuntat si au inchis birourile romanesti. Pentru alti jucatori internationali, probabil ca Romania este o piata prea mica din punct de vedere valoric si nu prezinta deocamdata interes”, a explicat managerul.