Chiar daca a fost o persoana activa inca din liceu, cand a inceput sa lipeasca afise electorale pentru ca isi dorea sa devina politician, iar din 2004 devenea asociat intr-o firma de marketing direct, abia din 2007, la 32 de ani, Octavian Badescu deschidea prima afacere pe cont propriu, un business foarte legat de domeniul pe care il stia cel mai bine: curieratul.

La cateva luni dupa demisia din functia de director general si vanzarea celor 25% dintre actiunile pe care le detinea la Alo Curier, perioada in care a fost consultant pentru Romania si Bulgaria pentru DPD (Pegasus), Badescu a hotarat sa devina antreprenor.

"Acela a fost un punct de inflexiune, daca nu decideam atunci erau slabe sanse sa mai fiu vreodata antreprenor in acest domeniu", a declarat Badescu pentru Wall Street.

A vandut doua garsoniere si, din banii obtinuti, a investit aproximativ 50.000 de euro pentru infiintarea afacerii de curierat dezvoltate prin brandurile Sameday (servicii de livrare in aceeasi zi) si Field Expert (marketing direct). In primul an, Active Business Solutions, firma prin care functionau cele doua afaceri, a inregistrat afaceri de 250.000 de euro si un profit de aproximativ 5%, pentru ca anul trecut sa ruleze 700.000 de euro cu un profit de aproape 10%.

Ulterior, a mai facut cateva schimbari importante: l-a adus in actionariatul companiei pe Lucian Baltaru (25 de ani), fostul director de vanzari al Alo Curier, numindu-l totodata director general, iar de la inceputul acestui an cele doua afaceri au fost trecute pe firma Delivery Solutions.

Dupa cum estimeaza Badescu, care este in acelasi timp si vicepresedintele Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania, compania Delivery Solutions, pentru care lucreza in jur de 100 de persoane (angajati si colaboratori), a inregistrat in acest an o cifra de afaceri de circa 0,7-0,8 mil. euro la un profit de 10-15%.

Chiar daca a lansat o afacere abia in 2007, Badescu spune ca pe piata de curierat, care este estimata la 200 de milioane de euro, fata de 250 de milioane anul trecut, nu mai este loc de lansarea de noi jucatori care sa aiba si succes.

"Piata nu suporta prea multi jucatori care sa fie si profitabili, pentru ca este prea mica", afirma Octavian Badescu, care evaluaza piata de curierat tot la 200 milioane de euro si in 2010.

Pentru ca ii place profitul ceea ce il si face sa aleaga afaceri cu profitabilitate de 10-15%, Badescu a decis in urma cu doi ani sa dezvolte un brand pe segmentul serviciilor cu livrare in aceeasi, o nisa estimata in Romania la 1-2% din piata si 5-7% la nivel european.

"Aceasta piata e mai redusa ca volum, dar e mai mare in privinta banilor pentru ca preturile sunt de cel putin doua ori mai mari. Si platesti doar daca timpul pe care il pierzi te costa si mai mult. De exemplu, daca ti se opreste linia de productie pentru ca iti lipseste o piesa - platesti. Cea mai mare comanda a fost de 2.500 de euro pentru transportarea unei astfel de piese", explica managerul, care sustine ca pentru Sameday nu exista o alta firma specializata care sa fie concurent, competitori fiind celelalte companii din piata care ofera si altfel de servicii.

Tot pentru ca ii plac afacerile de nisa, anul trecut s-a implicat alaturi de doi israelieni intr-o afacere care se ocupa cu cercetarea de piata, mai exact studiaza prezenta produselor la raft.

Ceilalti doi parteneri pe care ii are in firma Retail Plus Eastern Europe aveau cunostinte despre cum se face acest tip de cercetare, in timp ce Badescu avea "infrastructura".

"Prin afacerile de curierat si corespondenta neadresata eu aveam colaboratorii din tara. Nu ma duc in afaceri pe care sa nu le cunosc sau in care sa nu am un avantaj competitiv. E adevarat ca in curierat vorbim de transport, iar aici vorbim de cercetare de piata, dar tot servicii sunt", vorbeste Badescu, care detine 33% din businessul pentru care lucreaza in jur de 50 de oameni si care anul acesta va avea o cifra de afaceri de 700.000 de euro fata de aproape 100.000 de euro in 2008.

Badescu detine totodata si 22% din compania More Results Marketing, o companie de marketing direct fondata in 2004 de catre Bogdan Nicolae (40 de ani), dar din care va iesi in urmatoarea perioada.

De altfel, si filosofia sa de business este sa iasa din afaceri la un moment dat, chiar si din cea de curierat.

"Nu intentionez sa ies la pensie din ea - se poate transforma intr-o afacere de familie sau o pot vinde catre o firma multinationala ori catre un fond de investitii, orice se poate intampla, dar e prematur acum. Si trebuie sa vezi cine e interesat si care ar fi drumul pentru ca o afacere nu e ca un pulover, exitul din business este si el un drum. Mie imi place sa cresc afacerea, apoi sa o creasca un director care sa fie si asociat, si apoi sa ies, mie imi place sa pun scheletul", afirma antreprenorul care va derula in acest an afaceri de aproximativ doua milioane de euro prin cele trei companii in care detine actiuni (Delivery Solutions - 70%, Retailplus Eastern Europe - 33,33%, More Results Marketing - 22%).

Chiar daca nu se considera un antreprenor in serie, Badescu afirma ca in 2010 si-ar dori sa deschida macar inca o firma, tot in domeniul serviciilor.

"As vrea sa fie tot o afacere pe nisa, cu potential de cel putin jumatate de million de euro in trei ani si sa se lege de ceva existent, de exemplu, una dintre companiile cu care deja lucrez sa poata fi client acestei firme".

Alte doua proiecte ar fi sa inceapa sa investeasca la bursa si in viitorul mai indepartat sa se reintoarca in politica, un domeniu la care a renuntat in 2001, dupa ce in 2000 candidase fara succes pentru Camera Deputatilor pe listele CDR.

"Intr-un final poti sa te intorci in politica dupa o alta pozitie, pentru ca oricum te cauta ei. Si ma tenteaza implicarea sociala la un nivel mai larg decat o companie", spune Badescu, care, de altfel, in 1999 a infiintat "Maine", o fundatie inactiva insa.