Ideea de a deschide un magazin online de carduri si vouchere cadou i-a venit lui Mihai Taraipan (24 de ani) in decembrie 2008, cand era in strainatate si a observat ca acest tip de afacere era una foarte populara.

Pentru ca isi dorea sa devina antreprenor, Taraipan a demisionat anul trecut din functia de account manager al Sistec, divizia de integrare de solutii IT din grupul de distributie si retail RTC, condus de Octavian Radu, unde a lucrat doi ani in domeniul vanzarilor de software.

„Beneficiul acestui concept, care se afla la inceput de drum in Romania, este faptul ca poti oferi libertate celor dragi sa-si aleaga singuri exact cadoul pe care si-l doresc”, spune Taraipan, care a investit 3.000 de euro in dezvoltarea acestuia, bani stransi in timp ce a lucrat la Sistec.

ZaGift ofera trei tipuri de produse: carduri cadou, certificate de cadouri electronice si certificate de cadouri speciale, certificatele fiind cunoscute si sub numele de vouchere.

„Cardul de cadouri este personalizat cu brandul companiei emitente, poate avea valori diferite, iar suma de pe card se poate utiliza in mai multe etape. Certificatul cadou electronic ajunge pe adresa de e-mail a celui care l-a achizitionat sau pe adresa destinatarului cadoului, fiind o solutie de cadou de ultim moment. Acesta poate utilizat doar dupa ce destinatarul acceseaza site-ul pentru a schimba respectivul certificat cu un card de cadou sau un certificat special care este trimis ulterior in format fizic la domiciliu. Certificatul cadou special, este un cadou valoric, ce poate fi personalizat cu un mesaj, iar destinatarul acestuia il poate utiliza exclusiv in reteaua de magazine sau orice alta locatie care apartine brandului emitent”, explica Taraipan modelul de business al ZaGift.

Antreprenorul a inceput sa lucreze pentru acest site in primavara si, desi isi dorea sa-l lanseze in august, dezvoltarea platformei web, dar mai ales stabilirea de parteneriate cu firmele care ofera cadouri pe site a facut ca aparitia siteului sa fie amanata pana la inceputului acestei luni.

In prezent, pe site sunt ofertele a 20 de parteneri, dar anul viitor, Taraipan isi doreste sa tripleze numarul acestora.

Tot in 2010, antreprenorul isi doreste sa atraga un investitor care sa ofere 10-15.000 de euro pentru dezvoltarea afacerii.

Pentru promovare, antreprenorul a realizat un cont de Twitter si un blog, iar anul viitor, Taraipan doreste sa investeasca in jur de 65-70% din cei 10-15.000 de euro pentru publicitatea online, restul fiind alocati pentru imbunatatirea platfomei web.

Antreprenorul afirma ca ZaGift are drept competitori celelalte magazine de cadouri prezente pe piata, dar adauga ca publicul targetat este diferit.

„Publicul tinta este format din persoane care nu dispun de prea mult timp liber, au venituri peste medii, obisnuiesc sa ofere cadouri cu o valoare mai mare si sunt familiarizati cu comertul electronic. Primii clienti au venit din motoarele de cautare, dar si prieteni care au fost foarte receptivi si bucurosi de aparitia acestui magazin online”, povesteste Taraipan.

Cele mai de succes produse vandute de ZaGift sunt certificatele pentru cadouri speciale la saloanele de infrumusetare si de spa.

„Acest lucru se datoreaza faptului ca saloanele au inceput sa emita si sa promoveze vouchere cu cativa ani in urma, astfel consumatorii s-au familiarizat cu acest tip de cadou”, afirma antreprenorul, adaugand ca valoarea medie a unui cadou este de 300 de lei.

Desi a lansat aceasta afacere in plina criza, tanarul doreste ca anul viitor afacerea sa aiba o cifra de afaceri in jurul a 300.000 de euro si un profit de aproximativ 30.000 de euro, aceasta fiind obtinut din comisionul de 10% practicat pentru produsele comercializate.

„De asemenea, vrem ca anul viitor sa extindem comercializarea acestui tip de cadouri si la sectorul corporate”, a mai spus Taraipan, care vrea si sa mareasca echipa formata in prezent din doua persoane.