Desi in 2008 era student si lucra ca programator, Matei Pavel isi dorea sa creeze “ceva”, dupa cum spune el. “Dar scopul meu principal nu a fost acela de a incepe neaparat un business, desi mi-am dorit sa am o afacere din care sa pot sa traiesc”, potrivit lui Pavel.

De la a spune si pana a concretiza un proiect a fost doar un singur pas, intrucat tanarul antreprenor a lansat in 2008 konkurs.ro, un agregator de concursuri care l-a determinat, un an mai tarziu, sa renunte la slujba sa.

“Initial, nu am investit decat timpul meu liber in proiect. Platforma a inceput sa faca bani abia cand am renuntat la job, in martie 2009. Iar imediat dupa acest moment au inceput sa apara contractele cu agentiile de media”, povesteste el.

In prezent, Konkurs.ro are incheiate parteneriate cu trei agentii media. Dintre beneficiile pe care le aduc aceste parteneriate site-ului fac parte numarul de clienti potentiali.

Chiar daca piata de publicitate online a scazut cu pana la 15% din cauza crizei, Pavel nu a simtit efectele negative. “Pentru majoritatea, criza a fost un pretext; oamenii nu au insistat ca nu au bani. Spre exemplu, au fost firme care in prima saptamana de concurs au investit un anumit buget si, dupa ce au vazut rezultatele, l-au dublat”, explica el.

Antreprenorul nu se refera la companii de dimensiuni mari, ci la firme mici sau la diverse site-uri lansate peste noapte (de pariuri sportive, social networking etc.), care si-au dorit sa-si multiplice venitul in aceeasi maniera.

Deocamdata, site-ul are ca target principal studentii. In urma unui studiu realizat la finele anului trecut s-a observat ca putin peste 50% dintre utilizatorii konkurs.ro erau studenti, iar mai mult de 30% angajati cu varsta cuprinsa intre 20 si 24 de ani. In plus, peste 60% dintre utilizatori au varsta cuprinsa intre 19 si 25 ani.

“Este un target bun. Insa vreau sa atrag si profesionistii pe site. Voi lansa o zona speciala de concursuri pentru specialisti, pentru oamenii care au o meserie si fac bani din ea.”

De ce un site de concursuri? Explicatia este simpla: oamenii sunt incantati cand li se da ceva in mod gratuit.

“Vorbim de concursuri la care se participa usor si se ofera 1.000 de premii. Si mai vorbim despre conexiuni, despre ceea ce naste un concurs – discutii intre participanti. Pentru unii dintre ei, a participa la un concurs este un hobby, nu neaparat o sansa de a castiga. Din cei 60.000 de oameni pe care ii avem pe luna, 500-1.000 au facut din concursuri preopcuparea principala”, arata Matei Pavel.

In urmatoarea perioada, el are in plan sa lanseze site-ul si la nivel international. Initial, concursurile inscrise pe site vor putea fi cautate de utilizatori in functie de tara unde locuiesc, urmand ca ulterior platformele sa fie personalizate. De asemenea, se doreste lansarea unei platforme de concurs si pe Facebook.

Intr-un an de zile, proprietarul Konkurs.ro vede platforma intr-un portofoliu de site-uri. “Portofoliul va fi al meu sau al altuia”, declara tanarul antreprenor. “Chiar daca sunt atasat emotional de proiect, fiind primul meu start-up, ma gandesc sa-l vand la un moment dat unui investitor mare, care sa il ajute sa ajunga mult mai sus. Eu am multe idei pe care vreau sa le pun in aplicare si, de aceea, nu ma vad crescand un business toata viata”, explica Pavel.

Oferte de preluare a platformei au mai fost pana acum, conform acestuia. Insa au venit de la persoane care nu cunosc atat de bine mediul online. “Astfel ca propunerile mi s-au parut nesatisfacatoare.”

In cazul in care peste un an de zile konkurs.ro va fi detinut tot de Pavel, acesta isi propune ca agregatorul sa ajunga sa faca destul de multi bani ca sa poata sustine lansarea unui alt proiect proiect si angajarea mai multor persoane.

“Totodata, anul acesta voi incepe in parteneriat trei proiecte. Unul va fi lansat luna aceasta, la nivel national mai intai, dar cred ca ideea va prinde si pe plan international”, adauga el.

In prezent, site-ul se sustine exclusiv din publicitate. Dupa cum arata Pavel, banii pe care ii genereaza Konkurs.ro ii sunt suficienti pentru a se descurca fara a fi nevoit sa se angajeze din nou.

“Dar nu sunt in totalitate multumit, cred ca (site-ul n.r.) nu si-a atins potentialul. Ar fi trebuit sa genereze de 2-3 ori mai mult, dar neavand experienta necesara, am fost nevoit sa invat totul din mers si, implicit, a trebuit sa ma multumesc cu ce castigam.”

Matei Pavel va implementa un program prin care veniturile site-ului vor proveni si din taxe percepute companiilor pentru publicarea concursurilor. Incepand cu aceasta luna, Konkurs.ro va mai avea un angajat cu o vasta experienta in online.

In ultima saptamana din februarie, site-ul a strans 18.095 de vizitatori unici si pste 251.000 de afisari.