Cu toate ca gestionarea agendei pentru membrii Familiei Regale “era o slujba fantastica”, in noiembrie 2007, Alexandra Arnautu (34 de ani) a hotarat ca isi doreste sa isi deschida propria firma prin care sa organizeze evenimente, pe care a si lansat-o in februarie 2008.

“Erau proiecte extrem de interesante, dar din cauza lipsei de resurse si de oameni erau permanent amanate si am vrut sa incerc sa fac aceste lucruri pe cont propriu”, a afirmat, pentru Wall-Street, Alexandra Arnautu (foto mijloc), managing partner al companiei Amistad Consultanta, care se promoveaza prin brandul If Magic.

Investitia initiala a fost de circa 20.000 de euro, banii provenind de la un prieten din copilarie si anume Alexandre Almajeanu (37 de ani), un roman plecat din tara la inceputul anilor '80 si stabilit in prezent in Belgia. Cel de-al treilea asociat este Tiberiu Toader (foto dreapta), un roman stabilit in Germania care ocupa o pozitie de management la Philip Morris International, una dintre cele mai mari companii de tutun din lume

De altfel, Alexandre Almajeanu (foto stanga) nu este un nume necunoscut pe piata online romaneasca, avand in vedere ca este printre investitorii publicatiei online de recomandari pentru petrecerea timpului liber Metropotam.ro, iar de anul trecut se numara si printre actionarii eRepublik Labs Limited, compania care dezvolta eRepublik, jocul international de strategie politica, economica si militara dezvoltat de romanul George Lemnaru.

Investitia in Amistad Consultanta a venit imediat dupa ce, la finalul lui 2008, Almajeanu a vandut pentru cateva milioane de euro site-ul de comparare a ofertelor turistice VoyagerMoinsCher.com catre PriceMinister.com, al doilea site de comert online din Franta, dupa eBay.

Daca ceilalti doi parteneri au terminat facultati cu profil economic, in schimb, Alexandra Arnautu a absolvit Facultatea de Limbi Straine (specializarea araba-franceza), iar lipsa de cunostinte financiare si-a spus cuvantul pentru ca dupa cum afirma antreprenoarea, uneori nu a estimat corect sumele pe care trebuia sa le perceapa pentru serviciile oferite.

Casa Regala pentru care a lucrat pana la infiintarea companiei a devenit si primul client, Arnautu ocupandu-se in vara 2008 de organizarea celebrarii a 60 de ani de la casatoria dintre Regele Mihai si Regina Ana, de expozitia de costume populare - Colectia Regina Elena - si de imaginile a doua volume scrise de Familia Regala: Nunta de Diamant (publicat in iunie 2008 la RAO) si Coroana la 140 de ani (publicat in martie 2009 la Curtea Veche).

Insa, cel mai mai mare proiect dezvoltat de companie pana acum este organizarea evenimentului “Pasarea de Foc”, un spectacol de dans comunitar care a reunit 100 de copii cu varste intre 10 si 22 de ani, acestia fiind atat copii orfani, cat si foarte bogati, copii cu dizabilitati sau dimpotriva, normali din punct de vedere al dezvoltarii.

De altfel, Arnautu si Ada Lungu (32 de ani), managerul de proiect al companiei spera ca aceasta idee pe care ele au dezvoltat-o pentru prima data in Romania cu ajutorul lui Monique Gruber, sotia fostului Ambasafor al Germaniei la Bucuresti, va fi dezvoltata si de alte companii ori asociatii.

De aceea, pregatirile timp de un an pentru spectacol si evenimentul desfasurat in cadrul Festivalului International "George Enescu “ au si fost filmate, cele doua antreprenoare sperand ca filmul sa poate fi difuzat in cinematografele din Romania si din Europa.

Astfel, conducerea companiei cu afaceri de 40.000 de euro anul trecut si-a propus sa organizeze evenimente, insa nisa pe care isi doresc sa se dezvolte sunt domeniul cultural si cel social, prin care sa ajute mai ales copiii orfani sa se integreze in comunitate.

Pe langa organizarea de vernisaje sau de promovarea a unor galerii de arta ori artisti, Arnautu isi doreste sa creeze evenimente mai putin oficiale prin care cei care deocamdata sunt angajati, dar care au idei de afaceri sa poata veni in contact cu potentiali investitori.

A si incercat acest lucru cu cativa dintre prieteni, iar doua dintre proiectele prezentate au si primit finantarea.

Cea de-a doua directie de business este una mai putin profitabila si consta in realizarea de cursuri de dezvoltare personala, pe de o parte, pentru studenti si masteranzi care sa vina in contact cu antreprenori si specialisti in resurse umane ori in alte domenii, iar pe de alta parte, organizarea de cursuri pentru persoanele defavorizate, astfel incat acestea sa invete lucruri practice, precum dechiderea unui cont bancar sau contractarea unui credit.

Cu toate ca pana acum compania care are trei angajati a fost orientata mai mult catre zona de investitii si dezvoltare, anul trecut inregistrand pierderi, pentru 2010 tinta este atingerea break-even-ului, adica cheltuielile sa fie la acelasi nivel cu veniturile.