“humans a pornit ca o afacere de familie. Amandoi suntem psihologi de profesie, Mihai are expertiza in resurse umane si venea dintr-o companie mare, de pe un post de manager de dezvoltare a afacerii. Eu adunasem in fiecare an, incepand cu 2001, experiente de la training-urile pe care le sustinusem pentru diverse companii. Veneam de asemenea cu cateva experiente de lucru cu traineri internationali, ceea ce m-a ajutat foarte mult sa imi diversific tehnicile si metodele de lucru”, afirma Felicia Stoica (foto) despre inceputul humans.

Afacerea a inceput cu un studiu de piata in domeniu in zona Moldovei si apoi in tara, iar dupa aceea a urmat investitia initiala de aproximativ 20.000 de euro.

O parte din bani au provenit din contracte de colaborare anterioare, iar restul au fost imprumutati.

Desi criza economica a afectat puternic domeniul resurselor umane, humans pierzand in ultimii doi ani mai multi clienti mici, pentru acest an, Stoica estimeaza ca firma va ajunge la afaceri de 120.000 de euro, mai mult cu 15% comparativ cu 2009, cresterea venind de la clientii mai mari care au continuat sa investeasca in oameni. Pentru 2010, cofondatoarea humans preconizeaza un profit de aproximativ 15% din business.

Cei mai importanti clienti ai companiei provin din domeniul farmaceutic, IT&C si cel bancar, iar serviciile cele mai solicitate sunt programele de training, de team-building, iar incepand din primavara anului trecut cele de evaluare a angajatilor, acestea trei insemnand in prezent in jur de 80-90% din cifra de afaceri a companiei.

Citeste si:

Pana acum compania a lucrat pentru clienti ca Vodafone, Dacia, Ness Romania sau Universitatea Politehnica din Bucuresti, potrivit paginii de internet a humans.


Mihai Stoica, cofondator humans

“Pentru evaluare organizationala si a echipelor manageriale sau a angajatilor, firmele platesc anual intre 75 si 200 de euro pentru un angajat. Serviciul de recrutare il bugetam in functie de complexitatea postului si se concretizeaza in comision pe contract. La training, pretul variaza si mai mult pentru ca lucram dupa o licenta americana si avem traininguri deschise si traininguri personalizate. De asemenea, pretul variaza si in functie de numarul de zile ale unui program de training. Insa in cazul trainingurilor interne, pretul anual poate varia intre 300 si 1.500 de euro pentru un angajat”, explica sefa companiei care in prezent are sase salariati si zece colaboratori.

Stoica si-a propus ca pana la finalul anului sa diversifice programele de training, sa implemente programe straine noi si si sa afilieze compania la cateva organizatii internationale.

“Pentru urmatorii trei ani avem in plan sa deschidem in regiunea de vest trei birouri de lucru si sa crestem ca si numar de colaboratori”, explica cofondatoarea companiei care in prezent are sediul in Iasi si filiale in Bucuresti, Bacau, Galati si Piatra-Neamt.