Cresterea profitului unei companii prin reducerea costurilor trebuie sa se bazeze pe conceptul unui plan bine organizat. Cost Experts, companie lansata cu o investitie initiala de 20.000 euro, reduce doar costurile administrative ale unei firme. Costurile vizate pentru a fi reduse sunt: leasing, chirii, telecomunicatii si servicii IT, achizitii, asigurari, utilitati si mijloace fixe.

"Personalul clientului are prea putin timp la dispozitie pentru costurile administrative. Noi cunoastem in detaliu activitatea furnizorilor si obtinem cotatii competitive. De asemenea, celelalte categorii de costuri vitale promovarii sau desfasurarii activitatii afacerii raman aceleasi, deci nu afecteaza bunul mers al afacerii", explica Eduard Holban (foto), directorul de vanzari al Cost Experts.

In ultimii ani, compania a obtinut reduceri cumulate de peste un milion de euro din telecomunicatii si servicii IT, 3 milioane euro din chirii, intretinere cladiri si utilitati si peste un milion de euro alte servicii administrative (administrare flota de masini, curierat, imprimare, consumabile, transport, analize de laborator).

Potrivit fondatorilor Cost Experts, care nu au vrut sa isi dezvaluie identitatea, nu exista nici un risc pentru clientii care apeleaza la serviciile companiei. Acestia platesc serviciile firmei de consultanta doar daca Cost Experts le reduce costurile. "In cel mai defavorabil caz, clientul va primi confirmarea ca preturile pe care le plateste sunt aliniate la piata, iar furnizorii sunt corecti."

Antreprenorii care au lansat aceasta companie au facut un angajament de a-si dezvalui identitatea in momentul in care cifra de afaceri a Cost Experts va depasi un milion de euro, tinta pe care acestia estimeaza ca o vor atinge in 2012.

Eduard Holban spune despre fondatorii companiei ca au cumulat experienta de peste 35 de ani in companii multinationale, in care au condus echipe de peste 150 oameni, au administrat bugete anuale de 40 milioane euro si au executat proiecte cu bugete mai mari de 5 milioane euro.

Citeste si:

"Prima data am contactat cateva francize. Acestea ofereau ca si suport cursuri pe care deja le cunoasteam si o imagine necunoscuta pentru Romania", arata reprezentantul Cost Experts, care are o echipa formata din patru persoane angajate full time si inca 8 colaboratori.

Practic, firma de consultanta s-a lansat cand criza deja incepuse. Investitiile initiale au fost aproximativ 20.000 euro. Partea principala a investitiilor a fost consumata pentru construirea brandului, a unei strategii de marketing, pentru crearea materialelor promotionale si pentru realizarea infrastructurii necesare pentru desfasurarea afacerii.

Pe pietele din afara Romaniei, serviciul de consultanta pentru reducerea costurilor este foarte raspandit si exista zeci de companii care il ofera. In cazul tarii noastre, dezvoltarea acestei piete de nisa este inca in stadiu incipient, deci competitia este mai mult decat necesara.

In prezent, firma se afla in discutii cu unul dintre liderii mondiali ai acestui concept de business pentru a porni o colaborare.

Desi Cost Experts are clauze de confidentialitate care interzic folosirea numelor companiilor respective cu majoritatea clientilor, fondatorii businessului de consultanta au redus costurile pentru Romsys, Brady Trade, Asseco, Risk Control Insurance. De curand, compania a semnat contracte de colaborare cu Rosegur, Arctic, Biogenis, Amgen si Veritas Security si se pregateste sa reduca costurile acestor firme, pe anumite segmente.