"In mod specific se pare ca Tribunalul nu a luat in considerare beneficiile generale ale aeroportului provenind din schema de tarifare, inclusiv venituri suplimentare atrase din, spre exemplu, parcare si noile oportunitati comerciale aparute ca urmare a cresterii numarului de pasageri. Faptul ca toate veniturile de acest tip trebuie luate in considerare a fost confirmat de Comisia Europeana in decizia de referinta care vizeaza Aeroportul din Bratislava", se arata intr-un comunicat al Wizz Air, citat de Mediafax.

Tribunalul Timis a decis la 30 august in cadrul unui proces initiat de Carpatair impotriva aeroportului international Traian Vuia din Timisoara, ca reducerile oferite Wizz Air, de pana la 85% din tarifele practicate, pentru avioanele cu capacitate ridicata, constituie un avantaj de natura economica atribuibil statului, in calitate de actionar majoritar al aeroportului, ca acordarea reducerii nu poate fi justificata din punct de vedere economic si ca masura distorsioneaza concurenta.

Wizz Air sustine ca prevederile contractuale cu Aeroportul Timisoara sunt "in deplina concordanta cu principiile economiei de piata privind investitiile" si nu implica ajutor de stat.

Potrivit Wizz Air, compania a contribuit "semnificativ" la cresterea traficului pe aeroportul din Timisoara din ultimii trei, de la 300.000 de pasageri la 1,2 milioane pasageri si precizeaza ca "aproape intreaga crestere fiind reprezentata de pasagerii Wizz Air".

"Wizz Air a generat aceasta crestere cu operatiuni eficiente, bazate pe o singura aeronava alocata pentru Timisoara, care utilizeaza cu mult mai putina infrastructura si forta de munca din partea aeroportului decat o flota extinsa, compusa din aeronave de mici dimensiuni, cum este cea operata de Carpatair la Timisoara", se mentioneaza in comunicat.

Citeste si:

Totodata, compania low-cost considera ca in industria aeronautica este o practica obisnuita pentru un aeroport sa ofere stimulente comeciale.

"Cu toate acestea, decizia din 30 august ia in considerare doar o parte din datele AIP 2010 (publicatia de informare in domeniul aeronautic) si, dintr-un motiv sau altul, nu ia in considerare stimulentele aplicabile altor companii ce opereaza din Timisoara, cum sunt spre exemplu cele referitoare la pasagerii de pe rutele interne sau in tranzit care, Wizz Air doreste sa puncteze, nu necesita mai putina infrastructura de aeroport decat pasagerii transportati pe rute directe internationale", arata sursa citata.

Astfel, Wizz Air anunta ca "are incredere ca legitimitatea planului de tarifare folosit de aeroportul Timisoara va fi recunoscuta" si ca intentioneaza sa dezvolte in continuare in acest oras serviciile sale.

Comisia Europeana (CE) considera, de asemenea, ca tarifele preferentiale acordate Wizz Air reprezinta ajutor de stat si ca acesta poate prejudicia "semnificativ si ireparabil" concurentul Carpatair.

CE a solicitat Romaniei un punct de vedere in termen de maxim o luna.