Societatea de Targuri si Expozitii Romexpo si-a propus, pentru urmatorii sapte ani, un program amplu de investitii, dintre acestea facand parte si construirea unui hotel de trei stele amplasat pe o suprafata de 15.000 de metri patrati, a declarat pentru Rompres presedintele Romexpo, George Cojocaru.

"Hotelul, construit din resurse proprii cat si prin contractarea unor credite, va completa oferta de servicii oferita expozantilor. Terenul este deja achizitionat, iar prioritatile de investitii vizeaza si dublarea suprafetei expozitionale a complexului, care va ajunge, in urmatorii sapte ani, la 110.000 metri patrati. Prin aceste programe dorim sa dam societatii noastre o dezvoltare care sa situeze Romexpo printre primele in industria europeana de targuri si expozitii."

George Cojocaru a adaugat ca "un alt program pe care Romexpo il va dezvolta incepand cu acest sezon expozitional este cel de optimizare a resurselor umane. Programul de atragere a unor firme de renume prin suportarea cazarii expozantilor pe perioada manifestarilor va duce, de asemenea, la dezvoltarea activitatii de targuri si expozitii in Romania. Trebuie ca tinerii sa invete sa vanda targul, pe perioada manifestarilor cat si pe perioada dintre expozitii".

Pentru ca aceasta activitate sa se desfasoare la standarde internationale, Romexpo si-a construit propria infrastructura, din aceasta facand parte o parcare cu o capacitate de 2.200 de locuri, precum si colaborarea cu Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) prin care se asigura transportul vizitatorilor catre Complexul Expozitional.

Colaborare "inexistenta" cu autoritatile municipale

Printre proiectele pe care Romexpo vrea sa le puna in practica in 2007 se numara si "ExpoCity", targ dedicat programelor pe care municipalitatea doreste sa le dezvolte. La Milano, acest gen de targ atrage anual sute de firme, din toate domeniile, care doresc sa coopereze cu primariile pentru gestionarea proiectelor orasenesti.

In ciuda colaborarii cu RATB, presedintele Romexpo a calificat drept "inexistenta" colaborarea cu autoritatile municipale. "Sper ca in aceasta primavara sa conving Primaria Municipiului Bucuresti sa amplaseze in principalele puncte ale Capitalei indicatoare care sa directioneze cetatenii spre Complexul International de Targuri si Expozitii. Spun doar aceasta titulatura, deoarece interesul nu este de a face reclama pentru Romexpo, ci unei industrii care atrage, in alte tari, miliarde de euro anual la PIB-ul national", a mai precizat George Cojocaru.

Printre alte proiecte care vor lua startul in 2006 se numara si lansarea unor targuri virtuale, precum si cea a ofertelor on-line pentru expozanti si vizitatori. in acest an, Romexpo va trimite la Zagreb trei tineri pentru un program de instruire asigurat de CEFA/Alianta Targurilor din Europa Centrala si de Est