Anul trecut Japonia a fost vizitata de 6,73 milioane persoane de turisti, in 2005, crestere cu 9,6 procente comparativ cu 2004, in principal datorita Expozitiei Universale desfasurata la Aichi in perioada martie-sepembrie 2005, a anuntat marti Organizatia nationala pentru turism din Japonia (JNTO), transmite Rompres.
Din cele 6,73 milioane persoane care au vizitat Japonia in 2005, aproximativ 4,37 milioane au venit in Japonia exclusiv in scopuri turistice, ceea ce reprezinta o crestere de 13,8 procente comparativ cu anul precedent.

Cel mai important contingent de turisti straini a fost format din sud-coreeni (1,7 milioane persoane), urmati de taiwanezi (1,3 milioane persoane) si americani (822.000 persoane). in cazul turistilor taiwanezi si sud-coreeni, acestia au profitat de eliminarea temporara a vizelor decisa de guvernul nipon pe perioada Expozitiei Universale pentru a creste numarul de vizitatori. insa masura este si in prezent valabila in cazul resortisantilor din Coreea de Sud. in total Expozitia de la Aichi a primit un numar de 22 milioane vizitatori.

In schimb a crescut si numarul de turisti straini plecati in strainatate, JNTO precizand ca aproximativ 17,4 milioane japonezi au calatorit in strainatate in 2005, cu 3,4 procente mai mult decat in 2004. Cifra de 17,4 milioane turisti japonezi este depasita doar de valoarea inregistrata in anul 2000.

Guvernul nipon si-a fixat drept obiectiv primirea a 10 milioane turisti straini in 2010, comparativ cu 5,73 milioane in 2003. in acest sens a fost lansata o campanie sub sloganul 'Yokoso Japan' (' Bine ati venit in Japonia') menita sa elimine ingrijorarile turistilor care se tem de bariera lingvistica si de reputatia de tara scumpa a Japoniei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri