Grupul Eurolines Romania, din care fac parte 20 de firme din Romania, Germania si Republica Moldova, a atins, in 2013, o cifra de afaceri de 330 milioane de lei, in crestere cu 30% fata de 2012. In primele doua luni ale acestui an, grupul a inregistrat un avans al veniturilor de 41%, iar pentru intregul an Dragos Anastasiu vrea sa atinga afaceri de 400 mil. lei.

Grupul Eurolines Romania este controlat de omul de afaceri Dragos Anastasiu, cunoscut publicului larg prin emisiunea "Arena Leilor", difuzata la TVR 2.

Din cifra de afaceri, 70% este realizata de Touring Europabus Romania, compania care detine retelele de agentii TUI TravelCenter si Eurolines. Vanzarile de pachete turistice au crescut cu 61%, de bilete de avion cu 18% si de autocar cu 7%.

Prioritate in 2014: dezvoltare in mediul online

Valoarea EBITDA pentru anul 2013 reprezinta 3% din cifra de afaceri, iar rezultatul operational ajustat este de 4,6 milioane de lei.

Presedintele companiei, Dragos Anastasiu, a declarat ca in 2014 vrea sa consolideze pozitia grupului pe piata si estimeaza o crestere a afacerilor cu 20%, pana la 400 mil. lei.

De asemenea, o prioritate a grupului va fi dezvoltarea afacerilor in mediul online, care a generat anul trecut 25% din vanzari, iar din aceasta cifra 46% au fost vanzarile de bilete de avion.

Sute de mii de euro cheltuite pe clientii nemultumiti

In 2013, compania a investit 200.000 de euro in acordarea de beneficii clientilor care au depus plangeri, a declarat, la o conferinta de presa, directorul national de vanzari, Cosmin Marinof.

Potrivit lui Marinof, 40% din clientii care s-au plans de serviciile vacantelor lor prin intermediul TUI TravelCenter si Eurolines au reapelat la serviciile companiei in urma primirii unor beneficii si reduceri.

Astfel, vanzarile de pachete turistice au inregistrat anul trecut o crestere de aproximativ 61% fata de 2012, pana la nivelul de 70 milioane de lei.

Pe ce va cheltui Anastasiu 14 mil. lei in 2014

Grupul va investi in acest an un total de 14 milioane de lei in innoirea flotei de autocare si in cresterea celei de rent-a-car, in dezvoltarea retelei de agentii de turism si introducerea unui nou concept de agentie, in tehnologie si in online, precum si in crearea unui training center intern.

Din aceasta suma, 11,25 milioane de lei (2,5 mil. euro) vor ajunge in cumpararea a opt autocare separate pe clasele business si economic, o premiera pe piata romaneasca, care se vor alatura celor 33 de autocare existente. La clasa business, tarifele vor fi cu 10% mai mari. Din cele opt autocare, doua vor avea locuri pentru persoanele cu dizabilitati. In 2013, Eurolines Romania a transportat 115.000 de persoane.

Tui travel center

Anul trecut, compania a investit 500.000 lei in deschiderea a doua agentii de turism TUI TravelCenter in mall-urile Afi Palace Ploiesti si Baneasa Shopping City, cu un nou concept vizual care pune accentul pe experienta clientului in agentie. Astfel, clientii vor putea vizualiza imagini video si foto din destinatiile in care vrea sa ajunga.

Cat platesc romanii pe o vacanta

Peste 50% din pachetele de vara vandute in 2013 de TUI TravelCenter si Eurolines sunt de tip early booking, o alegere in crestere a clientilor. Si vacantele exotice inregistreaza cresteri masive, spun reprezentantii companiei, mai ales ca o vacanta in destinatii ca Republica Dominicana, Maldive, Thailanda sau Kenya costa putin mai mult decat o vacanta in Turcia. De asemenea, o destinatie inca exotica, potrivit reprezentantilor companiei, si destul de ceruta de romani este Dubai, unde anul trecut au ajuns 65.000 de persoane din intreaga tara.

Vara, un tarif mediu pe persoana este de 400-450 de euro si 700 euro pentru un charter. Potrivit presedintelui companiei, Dragos Anastasiu, Grecia si Turcia sunt in continuare destinatii motor, iar Bulgaria a inregistrat o scadere in preferintele romanilor in 2013.

Si celelalte companii membre ale grupului Eurolines vor inregistra majorari importante ale cifrei de afaceri in acest an.

-Nova Travel, tour operatorul grupului, estimeaza o crestere a cifrei de afaceri de peste 30% in 2014 comparativ cu 2013, pana la nivelul de aproximativ 35 milioane lei. Nova Travel va extinde in acest an numarul curselor charter marca TUI si adauga noi destinatii in portofoliul sau, respectiv catre Spania ( insulele Mallorca si Tenerife) si Grecia (Santorini, Zakynthos si Mykonos). In varf de sezon, Nova Travel va opera pana la 16 curse charter pe saptamana catre destinatii din Turcia, Grecia si Spania.

-Danubius Travel, tour operatorul grupului Eurolines specializat pe incoming (turisti straini care calatoresc in Romania) si business travel, va avea o crestere de aproximativ 35% a cifrei de afaceri in anul 2014, comparativ cu anul 2013, pana la aproximativ 37 milioane de lei. Numarul de turisti straini care vor veni in Romania prin intermediul Danubius Travel va creste cu 55% in acest an, la 100.000 de persoane.

-Rombus Transport, compania care se ocupa de transportul de persoane sub brandul Eurolines in cadrul grupului, isi va majora afacerile 7% fata de nivelul inregistrat anul trecut, pana la aproximativ 22 milioane de lei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri