Primul avion din lotul celor patru aparate Airbus A 318 - 111 care urmeaza sa intre in flota companiei Tarom a aterizat aseara pe aeroportul Henri Coanda.

Avionul este dotat cu echipamente de navigatie, de comunicatie si de propulsie de ultima generatie, fabricate de firme de renume din SUA si UE. Cabina de pasageri dispune de echipamente audio-video. Potrivit reprezentantilor companiei Tarom, cabina de pasageri poate avea doua configuratii, fie 14 locuri business si 99 economy, fie o singura clasa cu 120 de locuri economy, in functie de cerere.

Viteza de croaziera este de 850 de kilometri pe ora, iar distanta maxima de zbor este de 2780 de kilometri.

Cel de-al doilea avion va fi livrat pana la sfarsitul acestui an, iar celelalte doua vor intra in flota Tarom pana la finele anului 2007.

Citeste si:

Conform planului de zbor al Tarom pentru sezonul de iarna 2006-2007, aeronavele Airbus vor opera pe rutele Bruxelles, Frankfurt, Istanbul, Larnaca, Munchen si Tel Aviv. Modelul 318-111 esteo conceptie recenta a anilor 2000 si se incadreaza in reglementarile Orgnizatiei Internationale a Aviatiei Civile.

"Nu sunt convins ca alegerea modelului Airbus 318 a fost o alegere buna, de aceea incercam sa modificam comanda pentru ultimele doua aeronave ca sa le transformam in Airbus 319 sau 320", declara, la sfarsitul lunii octombrie, ministrul transporturilor, Radu Berceanu.

Referindu-se la cele doua avioane Airbus 310, pe care Tarom le-a retras din traficul aerian in 2003, si care" stau si oxideaza pe pista", ministrul a spus ca Ministerul incearca sa le repuna in circulatie. "Le vom trimite la Toulouse pentru verificari si aducerea la parametri normali si vrem sa le repunem in circulatie pe curse care au fost anulate, nu stiu de ce, si pe care le vom reinfiinta, cum ar fi New York, Beijing sau Bangkok", mai spusese ministrul.

La mijlocul lunii octombrie, Guvernul a aprobat contractarea unui imprumut de 92,35 milioane dolari pentru compania Tarom pentru plata primele doua aeronave Airbus 318, din cele patru comandate.