In Romania, 80% dintre hoteluri au clasificarea de una sau doua stele, iar turistii straini nu sunt dispusi sa se cazeze decat la unitati de trei si patru stele, acesta fiind unul dintre motivele avansului Bulgariei in domeniu, fata de Romania, potrivit presedintelui FPTR, Daniel Vasilescu.
"In Romania, avem prea multe unitati de cazare de nivele inferioare, de una sau doua stele, care nu pot fi o optiune pentru turistii straini, acestia cautand hoteluri cotate de la trei stele in sus. La una sau doua stele, nu poti avea mari pretentii, nici din punct de vedere al dotarilor si nici al serviciilor si al competentei personalului din domeniu", a explicat presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), Daniel Vasilescu.

"Din acest punct de vedere, bulgarii s-au trezit mai devreme. in primul rand, au inceput mai devreme privatizarea unitatilor hoteliere, ceea ce le-a permis ca, in ultimii patru-cinci ani, sa efectueze investitii masive in modernizarea multor hoteluri de una sau doua stele, care au fost aduse la nivele de trei sau patru stele. De asemenea, au investit masiv in profesionalizarea fortei de munca din turism, ceea ce le-a adus beneficii importante", a mai spus Vasilescu, potrivit NewsIn.

"Romania este o tara frumoasa, dar este foarte greu de ajuns aici si, de asemenea, foarte greu de circulat. Infrastructura rutiera necorespunzatoare si traficul aerian limitat sunt doar doua din problemele cu care se confrunta turismul romanesc", a adaugat presedintele FPTR.

"Multe hoteluri romanesti vor fi nevoite sa isi inchida portile dupa aderarea Romaniei la UE, pentru ca nu vor fi capabile sa faca fata concurentei si nu vor putea sa se adapteze la standardele de calitate europene", a declarat, marti, cu aceeasi ocazie, presedintele Federatiei Industriei Hoteliere din Romania (FIHR), Mihai Rajnita.

"In prezent, multe unitati hoteliere romanesti functioneaza sub pragul minim de rentabilitate sau sunt mentinute pe linia de plutire de companiile sau grupurile de firme din care fac parte si care au afaceri profitabile in alte domenii. Pe de alta parte, guvernul trebuie sa rezolve problema infrastructurii de transporturi a Romaniei si sa ia masuri de natura sa ii atraga pe tineri sa isi aleaga meserii din domeniul serviciilor turistice, pentru ca una din marile probleme ale turismului romanesc este slaba calitate a resurselor umane implicate", a mai spus Rajnita. "Industria romaneasca a turismului nu este inca pregatita sa se autoregleze in vederea adaptarii la standardele aderarii", a conchis presedintele FIHR.

Potrivit datelor prezentate de FPTR, in 2006, in Romania au intrat un numar de 5.898.000 vizitatori straini, cun 1% mai mult decat in 2005, in conditiile in care numarul de turisti straini veniti din tari ale UE s-a redus cu 4%. Pe de alta parte, calatoriile romanilor in strainatate au crescut cu 23% in 2006 (8.794.300) fata de 2005 (7.149.823).

In 2006, numarul de turisti straini care s-au cazat la hoteluri romanesti a scazut cu 6% fata de 2005, in conditiile in care, per total, numarul total de turisti cazati in hoteluri a crescut cu 6%, iar numarul de turisti romani cazati in structuri hoteliere a sporit cu 10%.

In ceea ce priveste innoptarile la hoteluri, s-a inregistrat o crestere totala de 2% fata de 2005, in conditiile in care innoptarile de turisti straini au scazut cu 10%, iar cele ale turistilor romani au crescut cu 4%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri