Tarom a inregistrat pe primele cinci luni ale anului 2008 o cifra de afaceri de aproximativ 190 milioane de dolari si estimeaza ca pana la finele anului cifra de afaceri sa ajunga la 450 milioane de dolari.

In primele cinci luni ale anului, au ales cursele Tarom interne si externe un numar de peste 900.000 de pasageri, iar la finele anului 2008 compania estimeaza un trafic de peste 2,3 milioane de pasageri.

"Cheltuielile pentru combustibil pe fondul cresterii pretului petrolului s-au dublat, fata de primul semestru 2007 reprezinta 35%-40% din totalul costurilor pe companie", a spus purtatorul de cuvant al companiei Madalin Tudor, citat de NewsIn.

Cu toate acestea, reprezentantii Tarom incearca sa gasesca metode pentru eficientizarea activitatii companiei, luand in calcul reducerea costurilor pentru combustibil printr-o eventuala achizitionare de aeronave noi mai eficiente si cu un consum redus de carburanti. Astfel ,Tarom se afla in negocieri pentru achizitionarea a doua aeronave de tip ATR 72 de provenineta franceza pentru 2009-2010.

De asemenea, in urma negocierilor se va decide finalizarea achizitiei celor doua aeronave, acestea vor fi platite din sursele proprii ale companiei Tarom, iar veniturile necesare vor fi rezultate din operarea acestora.

Citeste si:

Potrivit datelor furnizate de compania aeriana, in anul 2007 cifra de afaceri a fost de circa 350 de milioane de dolari, iar profitul de aproximativ patru milioane de dolari. Numarul total de pasageri transportati de companie in cursul anului 2007 a fost de aproximativ 1,9 milioane de calatori.

Pentru anul 2008 directorul de marketing, Sorin Georgescu, a declarat la inceputul anului ca se estimeaza o crestere a cifrei de afaceri la 437 milioane de dolari si un numar de pasageri transportati de circa 2,3 milioane. Georgescu nu a putut estima inca profitul companiei pentru 2008.

Inainte de incidentul de pe aeroportul Otopeni, in care un avion Tarom a fost avariat, compania avea o flota de 22 de aeronave.

In prezent, Tarom opereaza cu o flota de 21 de aparate, patru aeronave Boeing 737-300, patru aeronave Boeing 737-700, sapte ATR 42-500, patru Airbus A318 si doua Airbus A310.

"Sunt curse care scot profit si curse care nu scot profit. Pe 30 decembrie 2007 compania Tarom se afla intr-o situatie critica, dar in prezent incearca sa ruleze la capacitate maxima. Pentru o imbunatatire a activitatii, Tarom intentioneaza sa achizitioneze aeronave care sa inregistreze un consum mai mic de carburanti"a spus Georgescu.