Flaps.ro, decoleaza.ro si flypod.ro sunt trei nume noi pe piata site-urilor de rezervari online, nume care au cautat sa ofere turistilor o varianta comoda, rapida si sigura de a achizitiona bilete de avion. Flypod.ro, creat de Mihai Fanache, proprietarul agentiei Media Cafe, site aflat momentan in versiunea beta, cauta exclusiv zborurile low-cost, incluzand ca destinatii si Asia sau America de Sud, in mai putin de doua minute.

Conform blogului Flypod.ro, site-ul afiseaza oferte de la aproximativ 40 de companii aeriene low-cost, care raspund de emiterea biletelor. Ideea a venit simplu “dupa o saptamana de lucru pierduta cautand prin zeci de site-uri care mai de care mai caraghioase”, stiindu-se dificultatea navigarii pe multe din site-urile companiilor aeriene low-cost. Agregatorul de zboruri low-cost permite in plus compararea ofertelor, astfel incat cumpararea celui mai ieftin bilet sa nu fie o misiune imposibila.

Flaps.ro mizeaza pe rezervari bilete de avion, hoteluri si inchirieri de masini, bazandu-se pe operatorii traditionali si sistemul de cautare Amadeus. “Introducerea in proportie de 100% a biletelor electronice pentru toate companiile aeriene elimina o vizita la o agentie clasica si plata unui comision sau taxe de serviciu mare”, ne-a declarat Radu Dumitrescu, manager al agentiei de turism Travelart, compania de care apartine site-ul, motivand astfel nasterea Flaps.ro.

Lansat in urma cu o luna si jumatate, Flaps.ro se concentreaza momentan pe cresterea awareness-ului si atragerea vizitatorilor online, indraznind ca anul viitor sa se pozitioneze in primele 10 site-uri de rezervari on-line din Romania.

“Piata este in crestere si tendinta este ca zborurile simple si/sau directe (care nu necesita o implicare tehnica a unui agent profesionist de ticketing) sa fie rezervate si cumparate on-line. Estimam ca in prezent se cumpara on-line peste 5.000 de bilete lunar pentru diferite destinatii (exceptand companiile low-budget). Numarul lor va creste imediat ce increderea utilizatorilor in programele de rezervari si plata on-line va fi mai mare. Totul depinde de reactia pietei si puterea de absorbtie a serviciilor on-line”, considera Dumitrescu.

Flaps.ro, “o denumire usor de retinut dar in acelasi timp neconventionala”, a beneficiat de investitii de circa 8.000 de euro in platforma tehnica de ultima generatie , excluzand partea de promovare, aflata in curs de bugetare.

“Conform planurilor noastre, estimam ca, dupa aproximativ un an putem sa recuperam investitia. Totul depinde si de cresterea anuala a numarului de utilizatori de Internet din Romania si relaxarea companiilor de carti de credit care in prezent au comisioane prea mari si au probleme in ceea ce priveste incredea utilizatorilor in platile on-line cu cardul”, a continuat managerul Flaps.ro.

Promovarea se va realiza pentru inceput pe canalele canalele on-line in special (ad-words, direct mailing, etc), “dar nu excludem si o campanie spre spatiul off-line in viitor”, a spus Dumitrescu.

Pana in prezent, fiind abia lansat, site-ul a avut “peste 100 de solicitari online, ceea ce a fost sub tinta noastra, dar imbucurator a fost rata mare de finalizare. In prezent ne mentinem la aprox 1000 de vizitatori unici pe saptamana”, a comentat acesta. Cat despre cele mai solicitate destinatii pe Flaps.ro, capitalele europene au fost indiscutabil alegerea romanilor.

Site-ul percepe un comision aproximativ egal cu 6% din valoarea biletului de avion
, fara taxe de aeroport, dar exista planuri de a miscsora acest comision “imediat cum numarul rezervarilor va creste si vom putea negocia comisionul la platile cu cardul, care in acest moment este mare”.

Citeste si:

In ceea ce priveste incasarile Flaps.ro, Dumitrescu a mentionat ca desi site-ul va beneficia de o identitate si un marketing propriu, veniturile generate vor rotunji cifra de afaceri a agentiei Travelart, nepublicata in momentul de fata.

Tot sub umbrela unei agentii de turism, Business Travel, s-a lansat, la sfarsitul lunii mai, decoleaza.ro, un nume sugestiv pentru calatorile cu avionul. Astfel de site-uri continua ofensiva online-ului in procesul de planificare si rezervare a calatoriilor, inceput de agentiile de turism in ultimii ani. Singura diferenta ar fi accentuarea unui brand puternic online pe acest segment.

Bugetul initial pentru proiectul www.Decoleaza.ro, ce a cuprins platforma de rezervari, implementarea solutiei si lansarea a fost de 100.000 euro. “Este dificil la acesta data sa estimam cind ne vom recupera investitia initiala in conditiile in care piata petrolului exercita presiuni foarte mari asupra preturilor practicate de companiile aeriene si implicit asupra marjei de profit”, ne-a declarat Paula Dobrescu, manager general Business Travel.

Decoleaza.ro practica o taxa de 15 euro indiferent de destinatie si estimeaza ca, pana la sfarsitul anului, va reusi sa vanda peste 2.000 de calatorii.

Lansat in aprilie anul trecut, in urma unei investitii de aproximativ 100.000 de euro, serviciul online de turism Vola.ro a inregistrat, pana la sfarsitul anului 2007, o cifra de afaceri de peste 800.000 de euro si un numar de peste 3.000 de clienti. Pentru anul in curs, compania estimeaza un numar de aproximativ 8.500 de clienti si o triplare a cifrei de afaceri la 3.5 milioane de euro.

Operatorul Vola.ro, agentia de turism Student Adventure SRL, detinea un departament de ticketing, pe care a dorit sa il transpuna online. “Romanii sunt destul de receptivi la rezervari online. Daca la inceput aproximativ 25% din clienti faceau rezervarile online si 75% prin telefon, acum procentul s-a inversat”, declarase la inceputul anului in curs Daniel Truica, managing director Vola.ro.

Interesul romanilor pentru rezervarile si ticketing-ul online a atras atentia si fondului de investitii polonez Tar Heel Capital (THC), care a investit 1,1 milioane de euro in Fru.pl, actionarul majoritar al Vola.ro, semn ca ticketing-ul online a inceput sa conteze si pentru Romania.

Adoptarea biletelor electronice, apetitul romanilor pentru calatoriile in strainatate, diversificarea ofertelor si preferinta pentru zborurile low-cost vor avea si in continuare un efect de dinamizare a pietei, prin venirea unor noi jucatori de nisa ca flypod.ro sau trecerea spre online a agentiilor de turism, prin construirea unor brand-uri prietenoase si usor de retinut.