Exceptand America de Nord, unde s-au inregistrat scaderi de 1%, venitul pe camera obtinut in al treilea trimestru (revenue per available room sau REVPAR) s-a majorat cu 13,4%, cu o crestere de doua cifre inregistrata in America de Sud, Caraibe si Orientul Mijlociu.

“Al treilea trimestru a demonstrat aceste avantaje. Pe fondul declinului economic, venitul pe camera a scazut modest in America de Nord. REVPAR-ul internatiomal favorabil si prezenta globala puternica au permis ca venitul de exploatare sa ramana stabil. In ultimele 12 luni, am deschis peste 200 de hoteluri, incluzand 30 din rebranding-ul unitatilor competitorilor”, a declarat, intr-un comunicat de presa, J.W.Marriott, CEO al cunoscutului lant hotelier.

Acesta a mai aratat ca 70% din veniturile companiei revin unitatilor hoteliere din afara SUA, iar cota de piata continua sa creasca, in prezent compania avand 130.000 de camere in constructie la nivel mondial. “Ne asteptam sa deschidem 30.000 de camere in 2008 si inca 35.000 in 2009”, a mai spus Marriott, increzator in revenirea economiei americane.

Marriott a dat in folosinta aproximativ 6.500 de camere in al treilea trimestru, din care peste 2.300 au fost deschise in tari europene sau regiuni asiatice. Portofoliul companiei s-a largit in perioada amintita cu 42 hoteluri, incluzand un hotel Marriott si un Renaissance in Beijing, insa recunoaste ca unele proiecte aflate in derulare ar putea fi amanate pe fondul crizei financiare americane.

Citeste si:

Cifra de afaceri a grupului Marriott a urcat cu doar 1% in al treilea trimestru al anului, spre 3 miliarde de dolari, fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar incasarile din taxele de franciza au crescut cu 2%, pana la 251 milioane de dolari.

Per ansamblu, marja de profit pe camera a scazut cu 50 de puncte procentuale in perioada analizata, inregistrandu-se o crestere de 80% la proprietatile din afara Americii de Nord, fata de perioada similara a anului trecut, contrabalansata de o scadere accentuata a profitului obtinut pe camera in SUA si Canada.

In ultimul trimestru al anului 2008, Marriott se asteapta la un declin cu pana la 3% a indicelui REVPAR la nivel global si cu pana la 5% in hotelurile detinute in tarile americane. In ceea ce priveste incasarile din drepturile de franciza, acestea ar putea scadea cu pana la 5%, pana la 450 de milioane de dolari, potrivit comunicatului.

Marriott International este unul din cele mai importante lanturi hoteliere mondiale, cu 3.000 de unitati hoteliere localizate numai in SUA si o prezenta globala in 67 de tari si teritorii. Brandurile sub care opereaza grupul sunt Marriott, JW Marriott (prezent si in Romania), Renaissance, Courtyard, Residence Inn sau Ritz-Carlton.