“Desi este foarte devreme pentru a face orice fel de estimari cred ca piata aeriana din Romania va creste cu cel mult 5% in 2009, iar Air France KLM vrea sa se mentina in cresterea pietei. Daca piata din Romania nu va inregistra cresteri in 2009, nu vad nicio alta piata europeana care ar putea realiza acest lucru”, a declarat, pentru Wall-Street, Alexandru Dobrescu (foto), directorul pentru Romania al Air France KLM.

Rezultatele lunii ianuarie nu par a fi in ton cu aceste estimari destul de optimiste, insa in industria aviatica sezonul de varf incepe abia in luna aprilie. “Semnalele pe care le primim atat din afara, cat si din tara nu sunt cele mai pozitive: in luna ianuarie, in Romania, s-au vandut cu 25% mai putine bilete prin sistemul BSP (Billing Settlement Plan, prin care se vand peste 80% din biletele de avion din Romania) fata de aceeasi perioada a lui 2008, situatie fara precedent”, spune reprezentantul Air France KLM, operator care a inregistrat un grad de ocupare al aeronavelor de 81% in prima luna a acestui an.

El estimeaza ca si in acest an multe companii aeriene isi vor tine avioanele la sol si nu vor mai opera. ”Adaptabilitatea va fi cel mai important factor in 2009. Vor rezista doar companiile cu o viziune corecta, coerenta si flexibilitate in planul de afaceri”, considera Dobrescu.

Faptul ca Romania este una dintre cele mai profitabile si importante piete pentru marii operatori de linie o demostreaza, considera Dobrescu, numirea ca manageri locali a unor oamenii foarte importanti in cadrul acelor companii aeriene. “Companiile aeriene au o abordare speciala pentru piata din Romania: nominalizeza in fotoliul de conducere al operatiunilor lor de aici oameni cu capacitate de a intelege rapid piata romaneasca, cu putere de analiza si care fac recomandari puternice in cadrul grupului. Cateva exemple in acest sens ar fi Malev, care a crescut foarte mult de cand este condusa de Madalina Cretu, Austian Airlines, ale carei operatiuni pe piata locala sunt dirijate de cativa ani de Heirich Vystoupil sau Lufthansa sub coordonarea lui Stefan Versemann”, explica Dobrescu.

Pentru a-si indeplini obiectivele de anul acesta, o crestere de pana la 5%, Air France KLM vine cu cateva noutati. “Impreuna cu Taromul vom inaugura, incepand cu orarul de vara, cel de-al patrulea zbor zilnic pe ruta Bucuresti - Amsterdam”, spune Dobrescu. Acest nou zbor se explica avand in vedere faptul ca nu mai putin de 80% dintre pasagerii care calatoresc pe aceasta ruta isi continua calatoria, Amsterdamul fiind un punct de transfer foarte usor de tranzitat.

Citeste si:

Tot in code share cu Tarom, Air France va introduce in 2009 cateva noi frecvente saptamanale pe ruta Bucuresti - Paris si retur. Air France opereaza in prezent, in colaborare cu TAROM, cinci zboruri zilnice din Bucuresti catre Paris (trei fiind operate de Air France si doua de compania nationala).

Tot in 2009, operatorul aerian are in plan extinderea in afara Capitalei. “Vrem sa ne extindem prezenta si pe alte aeroporturi din Romania, urmand sa introducem in acest an o noua ruta in portofoliul nostru: Cluj-Napoca - Paris. Succesul inregistrat de alti operatori in zona Transilvaniei ne-a determinat sa luam in calcul introducerea acestui zbor”, afirma oficialul Air France KLM care adauga ca introducerea acestui nou zobr va depinde foarte mult de impactul pe care il va avea criza financiara asupra afacerilor companiei pe care o reprezinta.

Incepand din 2 iunie, Air France, in join venture cu Delta Airlines, vor reintroduce zboruri directe regulate intre Aeroportul International Henri Coanda Otopeni din Bucuresti si Aeroportul John F. Kennedy (JFK) din New York.

Anul 2008 a fost unul foarte bun pentru Air France KLM, compania inregistrand o cota de piata de 18% in Romania.

Compania a inregistrat anul trecut o crestere de 10% a traficului pe ruta Bucuresti - Paris si de 6% pe Bucuresti - Amsterdam. Si gradul de ocupare al celor doua rute Air France KLM a inregistrat acelasi trend ascendent: gradul de ocupare a crescut cu 2% pentru zborurile KLM si cu 3% pe cursele Air France.