“Aceasta pozitie va fi mentinuta pe termen lung, chiar imbunatatita luna de luna, astfel incat in aprilie estimam ca vom atinge o cota de piata de 43% mult peste Blue Air, care va scadea pana la 29%”, a declarat Luke Farajallah, COO Wizz Air.

Compania isi propune transportarea unui numar de 1,7 milioane de pasageri anul acesta, in crestere cu 71% fata de 2008, cand operatorul low cost a transportat circa 900.000 de pasageri.

“Aceasta crestere se bazeaza in proportie de 90% pe noi pasageri, avand in vedere ca in perioada decembrie 2008 - martie 2009 lansam 15 noi rute operate de pe aeroporturile Bucuresti, Cluj si Timisoara, dar ne bazam si pe fluctuatia pasagerilor care in trecut calatoreau cu operatorii de linie, iar acum din cauza crizei mondiale se indreapta catre opeatorii cu tarife scazute”, a mai declarat seful Wizz Air, care estimeaza ca operatorul ungar va transporta nu mai putin de 2,5 milioane de pasageri pe cursele din/catre Romania in 2010.

Pentru acest an, rivalul Blue Air anticipeaza un total de 1.500.000 de calatori. In ceea ce priveste indicatorii economici, Blue Air a inregistrat o cifra de afaceri de peste 95 de milioane de euro in 2007 si estimeaza 150 de milioane euro pentru 2009.

In prezent, circa 25-30% din pasagerii Wizz Air calatoresc in scop de afaceri, in usoara crestere fata de anii trecuti, pe fondul crizei mondiale. “Este normal ca oparatorii low cost sa inregistreze cresteri pe timp de criza pentru ca oamenii isi reduc bugerul pentru calatorii atat pe segmentul leisure, cat si pe cel de business”, explica reprezentantul companiei cresterile inregistrate de segmentul low cost in ultimele luni.

Acesta preconizeaza ca pana la sfarsitul anului segmentul low cost va detine intre 40%-50% din intreaga industrie aeriana din Romania.

Incepand de saptamana viitoare, Wizz Air va deschide cea de-a treia baza operationala din Romania, la Timisoara, de unde va opera 13 destinatii.

Citeste si:

Romania reprezinta in momentul de fata cea de-a doua piata ca importanta si numar de rute, dupa Polonia, piata locala furnizand circa 25% din veniturile companiei.

Desi au operat pentru o perioada si o cursa interna in Romania, Bucuresti - Cluj-Napoca, reprezentantii companiei low cost considera ca piata romaneasca nu este inca pregatita pentru astfel de curse.

“Romanii sunt inca obisnuiti sa calatoreasca in tara fie cu transportul feroviar, fie cu cel rutier, mai putin pe calea aerului. In plus, pentru a face curse interne este nevoie de aeronave mici si o frecventa mare, iar strategia Wizz Air se bazeaza pe aeronave mari si o frecventa redusa”, afirma oficialul companiei care opereaza in prezent 4 curse interne, in Bulgaria si Ucraina.

Wizz Air a intrat pe piata din Romania in iulie 2006 si a stabilit prima baza operationala in Bucuresti in iunie 2007 si a doua la Cluj, in mai 2008. Cea de-a treia baza va fi deschisa la Timisoara in februarie 2009. In prezent, compania ofera zboruri pe 24 rute, catre 10 destinatii, din Bucuresti, Cluj, Targu-Mures si Timisoara.

Wizz Air a transportat in 2008 pe rutele din si catre Romania aproximativ 900.000 de pasageri, inregistrand o crestere de 148% fata de anul precedent. Compania a lansat anul trecut 10 noi curse din si inspre Romania si a inaugurat ce de-a doua baza operationala Wizz Air in Romania, la Cluj-Napoca, alocand pietei locale inca doua aeronave noi Airbus A320.

La nivel global, Wizz Air a transportat anul trecut in intreaga retea 5,9 mil. de pasageri, cu 42% mai mult decat in 2007. Operatorul cu tarife scazute a lansat pe parcursul anului trecut zboruri pe mai mult de 40 de rute noi.