Programul anual pentru dezvoltarea produselor turistice urmareste sustinerea turismului intern pentru imbunatatirea circulatiei turistice in paralel cu conservarea patrimoniului natural si cultural.

Printre obiectivele acestui program se afla constituirea de parteneriate pentru elaborarea cadrului strategic de urbanism la nivel national in vederea dezvoltarii turismului, crearea unui sistem institutionalizat de colaborare intre specialistii din turism si urbanism, participarea specialistilor si autoritatilor publice locale la aprobarea si promovarea Planului de Amenajare a Teritoriului National – Sectiunea a VIII-a zone cu resurse turistice, precum si a metodologiei pentru analiza potentialului turistic al teritoriului.

De asemenea, se urmareste imbunatatirea calitatii programelor de formare profesionala a personalului pentru sectorul turism, hoteluri si restaurante si a serviciilor turistice din Romania, dezvoltarea si promovarea unor produse si destinatii turistice importante pentru Romania, prin vizite de scurta durata in Bucuresti, croaziere pe Dunare si in Delta Dunarii, turism montan, turism balnear, turism de litoral si turism cultural, precum si organizarea de parteneriate internationale cu rol in cresterea vizibilitatii destinatiilor turistice din Romania si restructurarea sistemului informational in domeniul turismului.

Totodata, programul pentru dezvoltarea produselor turistice vizeaza derularea unor actiuni pentru dezvoltare durabila, asigurarea unor servicii de consultanta pentru perfectionarea cadrului legal si institutional in conformitate cu bunele practici la nivelul Uniunii Europene si achizitionarea de materiale documentare.

In plus, prin acest program se urmareste derularea de programe de investitii in parteneriat public-privat intre Ministerul Turismului si autoritatile publice locale la nivel de judet sau unitate administrativ teritoriala, realizarea de studii de specialitate (de prefezabilitate si fezabilitate, proiecte tehnice de executie etc.) si alocarea de fonduri pentru investitii in infrastructura turismului, in parteneriat cu autoritatile publice locale.

Un alt obiectiv vizat este elaborarea legislatiei in domeniu (ordin comun al Ministerului Turismului si Ministerului Dezvoltarii Regionale si Locuintelor pentru aprobarea metodologiei privind analiza potentialului turistic al teritoriului, actualizarea si finalizarea legislatiei privind domeniul schiabil).

Programul anual de marketing si promovare urmareste sa ataga atentia asupra celor mai importante destinatii si forme de turism din Romania pe piata interna si pe principalele piete turistice din strainatate. In acest program include realizarea de studii de marketing si promovarea pe internet si prin intermediul altor mijloace electronice.

De asemenea, sunt prevazute vizite educationale si de informare in tara, organizarea/colaborarea la organizarea de evenimente si misiuni, in tara si in strainatate, cu rol in cresterea circulatiei turistice in Romania, precum si activitati de promovare si publicitate prin intermediul companiilor aeriene care opereaza zboruri catre destinatii din Romania si prin intermediul principalelor aeroporturi care opereaza curse internationale din/catre Romania.

Totodata, in programul anual de marketing si promovare a turismului romanesc sunt incluse activitati de promovare prin intermediul insertiilor publicitare in cataloagele turistice, prin produse turistice si pachete de servicii turistic.

In plus, programul contine activitati de promovare prin intermediul posturilor radio-tv, prin actiuni generale, prin materialele de promovare de tipul tiparituri si materiale audio-video cu specific turistic.

Programul mai prevede, de asemenea, realizarea brandului turistic national si promovarea lui.