Valoarea pietei turismului de croaziera din Romania va creste anul acesta cu pana la 50%, la 4,5 milioane de euro, dupa ce anul trecut a inregistrat un avans de 100% fata de 2007, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanta Net Worth Advisory, in colaborare cu ANAT.
"In ciuda ritmului de crestere mai scazut fata de 2008, anul acesta, valoarea pietei turismului autohton de croaziera va urma un puternic trend ascendent, de 40 - 50%", a precizat, citat de NewsIn, reprezentantul firmei de consultanta, Luciana Petrescu.

Potrivit acesteia, anul trecut, valoarea pietei de profil s-a cifrat la trei milioane de euro, operatorii de profil mizand anul acesta pe o crestere de pana la 4,5 milioane de euro.

Pretul mediu al unui pachet turistic de croaziera cumparat in Romania este de 2.000 de euro/sejur pentru o persoana, touroperatorii care vand aceste programe inregistrand, in 2008, circa 4.000 de clienti. "In pofida faptului ca in Romania croazierele sunt percepute ca fiind un serviciu turistic scump, numarul turistilor care apeleaza la acest gen de sejururi este in crestere", apreciaza seful companiei de consultanta.

Cele mai solicitate destinatii de croaziera sunt cele din Caraibe si Marea Mediterana, potrivit studiului mentionat.

Conform operatorilor de croaziere, tarifele pentru o calatorie variaza foarte mult, in functie de destinatia aleasa, precum si de durata croazierei.
"Croazierele in jurul lumii pot avea o durata intre 4 si 100 de zile. Cea mai ieftina croaziera, de 4 zile/3 nopti in Mediterana de Est costa 227 euro/persoana, iar cea mai scumpa croaziera, desfasurata in jurul lumii variaza de la 15.000 - 75.000 euro", declara recent Laura Stavarache, reprezentantul in Romania al Ship Travel International, touroperator european specializat in croaziere.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri