Grupul Eurolines a incheiat al optulea an de cresteri consecutive si isi consolideaza pozitia de lider in Romania.

"Grupul Eurolines a inregistrat, in 2017, cifre semnificative pe piata din Romania. Reteaua de agentii TUI TravelCenter/Eurolines a depasit anul acesta cifra de vanzari de 100 de milioane de euro, mai mult cu 30% fata de anul trecut, iar in 2018 estimam ca vom depasi aceasta cifra. Ne consolidam pozitia de lider", a declarat Dragos Anastasiu, presedintele Eurolines Group Romania.

Acesta a mentionat ca, intr-un an in care Grupul Eurolines a avut o crestere foarte buna, dar si in contextul unei cresteri economice la nivel national, "exista o ingrijorare pentru anii viitori". "Speram ca si statul roman sa ne ajute pe viitor", a adaugat Dragos Anastasiu.

Citeste si: Dragos Anastasiu (Eurolines), despre asigurarea vacantelor: Pe masura ce ne umplem de insolvente, lumea se duce catre Booking.com sau Expedia

Vanzarile TUI TravelCenter si Eurolines s-au majorat cu 50% fata de 2016

Pentru TUI TravelCenter, cresterea vine din majorarea vanzarilor pentru destinatiile din zona mediteraneana: Grecia, Turcia (care a revenit in 2017 dupa 2 ani de stagnare), Spania, Cipru, Malta si pentru cele exotice.

Destinatii exotice precum Thailanda (cu un avans al vanzarilor de peste 100%), Maldive, Republica Dominicana, Mexic, Sri Lanka si Tanzania sunt tot mai cautate de catre romani, pentru ca tarifele sunt din ce in ce mai mici.

Preturile au scazut, puterea de cumparare si disponibilitatea romanilor de a calatori tot mai departe sunt mai mari. De exemplu, pretul pachetelor pentru Krabi, Thailanda, porneste de la 559 euro/pers (avion, cazare la hotel 3 stele, mic dejun si transfer), tarif comparabil cu cel pentru o vacanta in Grecia la trei stele

Cosmin Marinof, director de vanzari TUITravelCenter

Tarifele medii, pentru sapte nopti de cazare, vandute de Grupul Eurolines se incadreaza intre 550 de euro si 1.500 de euro. Astfel, pentru Grecia, pachetul pentru 7 nopti de cazare/persoana costa 550 de euro, pentru Turcia, 690 de euro (se estimeaza ca preturile vor mai creste in 2018), Spania, 800 de euro, Thailanda, 800 de euro, Republica Dominica, 1.100 de euro, Mexic, 1.200 de euro, Maldive, 1.500 de euro.

Cea mai scumpa vacanta vanduta de Grupul Eurolines a fost de 84.000 de euro: un Revelion in Maldive, la un hotel de 6 stele. Pachetul turistic este pentru doua persoane si include 10 nopti de cazare, mic dejun, transportul cu avionul, taxele de aeroport.

Rezultatele financiare ale companiilor din Grupul Eurolines

TUI TravelCenter va finaliza anul 2017 cu o crestere de 30% a cifrei de vanzari, ajungand la nivelul de 100 milioane de euro.

O noua agentie TUI TravelCenter a fost inaugurata, joi, in Centrul Comercial Shopping City din Ramnicu Valcea, dupa o investitie de aproximativ 50.000 de euro. Cele 80 agentii TUI TravelCenter si Eurolines alcatuiesc cea mai mare retea din Romania.

Parteneriatul cu FlixBus, demarat in septembrie 2017, a condus la cresterea pana la 2.000 a numarului de destinatii accesibile, in fiecare zi, din Romania catre Europa.

Citeste si:

Nova Travel a organizat, in 2017, curse charter marca TUI catre destinatii estivale precum Grecia (insulele Creta, Rodos, Corfu, Santorini si Zakynthos), Turcia (Antalya) si Spania (insulele Tenerife, Mallorca). A organizat pana la 23 de plecari pe saptamana din Bucuresti, Iasi, Cluj-Napoca si Timisoara.

In luna mai 2017, Nova Travel a incheiat o polita de asigurare in caz de insolventa/faliment in valoare de 150.000 de dolari, tripland benevol suma minima prevazuta de lege.

Danubius Travel, tour-operatorul Grupului Eurolines din Constanta, a avut o crestere de circa 45% a cifrei de vanzari in anul 2017, comparativ cu anul 2016, depasind nivelul de 20 milioane euro.

Danubius Travel a lansat Cruise-Link, o platforma de rezervari in timp real a croazierelor destinata exclusiv partenerilor B2B. Practic, Cruise-Link integreaza itinerariile marilor linii de croaziera (momentan 14 la numar, din care MSC, NCL, COSTA, PULLAMANTUR, ROYAL CARIBBEAN, etc) si ofera atat accesul instantaneu la sistemele operatorilor de croaziere cat si suportul 24/7, in limba romana.

Green Village Resort din Sfantu Gheorghe, Delta Dunarii va incheia anul 2017 cu o cifra de vanzari de circa 2,2 milioane euro, cu 22% mai mare fata de anul precedent. Numarul de turisti romani si straini care au vizitat Green Village Resort a crescut in 2017 cu 10% comparativ cu 2016, la peste 11.000 persoane.

Planuri pentru 2018

Pentru 2018, Grupul Eurolines vizeaza o crestere de 15% a cifrei de vanzari fata de anul 2017. Tot pentru anul viitor, Grupul isi pastreaza focusul pe investiile in tehnologie si digitalizare prin dezvoltarea platformelor sistemelor de rezervari, investitii intr-un sistem CRM, automatizarea proceselor interne si, nu in ultimul rand, in continuarea investiilor masive in siteul www.tui-travelcenter.ro.

TUI TravelCenter are ca obiectiv cresterea calitatii serviciilor de consultanta in agentii prin implementarea unui nou sistem de gestiune a relatiei cu clientii care sa permita o mai buna analiza a datelor despre turisti si preferintele lor de vacanta. De asemenea, si-a propus cresterea ponderii vanzarilor online, care reprezinta sub 10% din total in acest moment. In urmatorii 5 ani, tinta este ca vanzarile online sa atinga 40% din vanzarile totale

Cosmin Marinof, director de vanzari TUITravelCenter

Pentru anul 2018, TUI TravelCenter si-a bugetat o crestere de 12% a vanzarilor, Green Village Resort si-a propus o cifra de vanzari mai mare cu 15% fata de nivelul din 2017 si continuarea investitiilor in valoare de 300.000 euro.

Nova Travel estimeaza pentru 2018 o cifra de vanzari de 13,1 milioane de euro, plus 6% comparativ cu nivelul din acest an. In 2018, Nova va introduce in oferta sa o cursa charter noua catre Cipru, va creste numarul total de locuri disponibile cu 30% fata de 2017 si va inaugura noul parteneriat cu SUNEXPRESS (charter Lufthansa – Turkish Airlines) pe ruta Bucuresti-Antalya. Pentru cursele charter din 2018, Nova Travel isi propune un grad de ocupare de minimum 95%.

Pentru Danubius Travel este asteptata o majorare de 40 % a cifrei de vanzari in 2018, pana la nivelul de 29 milioane de euro, obtinuta din cresterea vanzarilor pe cele 2 platforme: hotel-link.ro si cruise-link.ro.

Citeste si: Calatoriile cu autocarele Eurolines pot fi platite la punctele PayPoint

Sursa foto: Mircea Dragos Photography