“O corporatie mica sau medie, care numara de la 100 pana la 2.000 de angajati cu un minim de 50 de tranzactii pe luna, poate reduce costurile de deplasari cu 10-15% in cazul parteneriatului cu o companie specializata in business travel. In cazul unei companii cu peste 2.000 de angajati, cu un minim de 100 de tranzactii lunare, reducerile de costuri pot depasi si 20%”, a declarat Sorana Moldoveanu (foto), director general BCD Travel.

Astfel, trendul descendent al volumelor pe activitatea de ticketing a ajuns la aproximativ 30% in primul trimestru din 2009. Scaderea pietei este influentata de doua aspecte: pe de o parte diminuarea activitatilor economice din Romania si, pe de alta parte scaderea tarifelor practicate de companiile aeriene in scopul mentinerii cotei de piata. “Scaderea drastica se inregistreaza pe volumele incasate de companiile aeriene si mai putin pe numarul de bilete vandute. Astfel, in primele trei luni ale lui 2009, companiile de linie au raportat o scadere medie de 25% in volum, in timp ce numarul de bilete vandute a scazut cu doar 11%”, a mai declarat reprezentanta BCD Travel.

In primele doua luni ale acestui an, pe cursele de linie din si catre Romania, s-au vandut 155.500 de bilete, pe care s-au incasat 59,1 milioane de dolari, potrivit unui studiu BCD Travel.

BCD Travel Romania a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de 11 milioane de euro, circa 80% din clinetii companiei fiind corporatii multinationale care isi incredinteaza bugetele de travel catre BDD Travel la nivel mondial. “Chiar si in contextul economic actual, calatorii de business prefera sa apeleze la companii aeriene de linie si nu la low-cost-uri. Doar in cazul comaniilor locale se poate observa o usoara orientare catre companiile cu tarife scazute, dar in procent nesemnificativ”, a mai declarat Sorana Moldoveanu.

BCD Travel analizeaza si implementeaza politicile de travel ale corporatiilor, oferind, post implementare, o radiografie completa a aplicarilor acestor politici cu ajutorul suportului tehnologic. “In perioada in care companiile aveau castiguri majore in Romania, aceste politici de calatorie erau in majoritatea lor ignorate sau cel mult eludate, insa acum au o foarte mare importanta in eficientizarea costurilor”, a mai spus aceasta.

BCD Travel a realizat in 2008, la nivel mondial, o cifra de afaceri de 14 miliarde de euro, compania fiind cel de-al treilea jucator din industrie dupa Amex Travel si Carlson Wagonlit Travel.

BCD Travel este prezenta in Romania din 2007, cand a raportat afaceri de 8 milioane de euro.