"Suma alocata de Ministerul Turismului pentru achizitia serviciilor de realizare a brandului turistic de tara provine din fonduri structurale, prin Programul operational regional Axa prioritara 5 - dezvoltarea durabila si promovarea turismului. Domeniu major de interventie 5.3 - Operatiunea: Crearea unei imagini pozitive a Romaniei prin dezvoltarea si promovarea Brandului Turistic National", se arata in comunicatul institutiei.

Ministrul Turismului, Elena Udrea, declara in februarie ca realizarea brandului turistic al Romaniei va costa circa 75 de milioane de euro si va dura sase luni de la semnarea contractului cu firma castigatoare.

“Este foarte important sa-l realizam si sa facem acest lucru intr-o perioada relativ scurta, pentru ca apoi sa ne putem ocupa de partea de promovare a acestui brand turisitc al Romaniei”, a adaugat Elena Udrea.

Ministerul Turismului a initiat procedura de achizitie a proiectului Brandului de Turism in data de 23 martie 2009. Serviciile cerute prin procedura de achizitii publice vor fi realizate etapizat, pana in luna septembrie a acestui an. Ministerul Turismului va implementa si strategia de comunicare a Brandului de Turism al Romaniei, avand la dispozitie, din aceleasi fonduri structurale europene, alte 73 milioane de euro. Pentru implementare va fi organizata o noua licitatie.

Dezvoltarea unui Brand de Turism National are drept scop diferentierea si evidentierea turismului romanesc intre competitorii din zona, in vederea cresterii atractivitatii tarii noastre ca destinatie turistica in randul potentialilor turisti straini.