Toate aceste rezultate vin pe fondul unei scaderi de peste 25% a gradului de ocupare a hotelurilor bucurestene in primele trei luni.

Ca urmare a acestor rezultate, proprietarii Carol Parc Hotel nu par deloc idealisti atunci cand isi propun o crestere de pana la 10% a cifrei de afaceri in 2009. “Daca anul trecut am realizat o cifra de afaceri de circa 1 milion de euro, pentru anul in curs avem ca target o crestere de pana la 10%”, a declarat, pentru Wall-Street, Sylvia Petre, proprietarul hotelului boutique de langa Parcul Carol.

Un prim pas pentru atragerea clientilor pe timp de criza este tariful, iar cei de la Carol Parc stiu asta. “Tarifele practicate de noi au scazut constant de cand am inceput sa operam si pana in prezent. Daca in 2007 preturile porneau de la 500 de euro pentru o camera standard pana la 1.500 de euro pentru un apartament, acum au scazut pana la o treime din valoarea de atunci: de la 125 de euro pentru o camera standard pana la 1.000 de euro pentru un apartament”, a declarat proprietarul hotelului boutique de langa Parcul Carol.

Desi este o locatie extrem de luxoasa si exlusivista, proprietarii Carol Parc Hotel au constatat ca e nevoie de mai multa flexibilitate atunci cand vine vorba de evenimentele organizate in cadrul hotelului pe care il detin. Daca anul trecut, hotelul a refuzat organizarea a 43 de evenimente private (aniversari, logodne, nunti etc), acum deschiderea pentru acest gen de evenimente este mult mai mare. “Circa 50% din veniturile hotelului provin din evenimente si din restaurant, de aceea ne-am regandit putin strategia din acest punct de vedere, cu o mai mare deschidere pentru evenimentele private”, mai spune Sylvia Petre.

Pentru a-si mari gradul de ocupare, dar si veniturile, proprietarii hotelului vin cu oferte speciale pentru pentru weekend, perioada a saptamanii in care rar vezi cate un “turist ratacit” prin hotelurile Capitalei. “Din pacate, Bucurestiul a fost promovat strict ca o destinatie de business, iar afacerile nu se fac in weekend. Noi incercam sa atragem si turistii de leisure, insa este foarte greu fara o promovare adecvata si fara o infrastructura pe masura. Preturile noastre pe perioada sfarsitului de saptamana sunt mai reduse si avem si multe oferte speciale, cum ar fi “Un weekend romantic”, care se adreseaza strict turistilor romani care isi doresc sa iasa din cotidian”, a mai declarat proprietara hotelului bucurestean.

Un alt capitol la care se lucreaza incontinuu in cadrul hotelului este calitatea servciillor, care in opinia Sylviei Petre fac diferenta in aceasta industrie. “Oamenii fac diferenta in industria ospitalitatii si sunt foarte exigenti din acest punct de vedere. Daca la inceput, in 2007, nu aveam mereu cei mai buni oameni pe toate posturile, acum lucrurile s-au schimbat si noi suntem cei care aleg, nu suntem alesi. De la inceputul anului am mai angajat inca 4 persoane la receptie, dar am mai si renuntat la unele persoane care nu corespundeau standardelor noastre”, mai declara Sylvia Petre. In prezent, hotelul bucurestean are 48 de angajati, cu o medie de circa 3 angajati pe camera, conducand la acest capitol in randul hotelurilor din Capitala.

O alta masura “de criza” luata de proprietarii Carol Parc pentru reducerea costurilor in acest an este inghetarea salariilor. “Nu vor beneficia de majorari salariale decat persoanele care vor fi promovate”, declara reprezentanta hotelului de lux.

Una dintre cele mai vizibile consecinte pe care o are criza economica asupra industriei hoteliere este scaderea numarului de nopti de cazare, efect vizibil si in cazul hotelului boutique de pe Dealul Filaret. “Media noptilor de cazare a scazut vizibil. Un turist de business care statea anul trecut doua nopti acum sta doar una: daca in trecut venea cu o seara inainte, acum soseste dimineata in Romania, munceste toata ziua, se cazeaza seara tarziu si a doua zi pleca”, explica Sylvia Petre.

Piata hotelurilor boutique este, in opinia reprezentantei Carol Parc Hotel, una foarte putin dezvoltata in Romania, cu mare potential, care insa ramane pe hold pentru moment. “Desi multe lanturi hoteliere de pe piata hotelurilor boutique sunt de ceva timp cu ochii pe Romania, nu cred ca, pe termen scurt, in plina criza mondiala, cineva va avea curajul sa investeasca intr-o astfel de locatie exclusivista. Dar, pe termne lung si mediu, sunt convinsa ca aceasta nisa se va dezvolta”, mai spune proprietara Carol Parc Hotel.

Un impediment pentru eventuale investitii pe aceasta piata a fost si este in continuare si legislatia din Romania, care nu vine cu facilitati pentru eventualii investitori. “In Maroc, de exemplu, investitorii straini interesati sa dezvolte hoteluri beneficiaza de o scutire la plata taxelor pe o perioada de 20 de ani”, mai declara reprezentanta hotelului de cinci stele.

Chiar daca anul trecut foarte multe voci spuneau ca hotelul de langa Parcul Carol urmeaza sa fie vandut, proprietarii au renuntat, pentru moment, la aceasta varianta. “Intr-adevar, am avut o oferta foarte buna anul trecut, de 12 milioane euro, de care nu am profitat, iar acum piata a scazut foarte mult, de aceea nu ne gandim acum la aceasta varianta”, declara Sylvia Petre.

Hotelul bucurestean are 19 camere individual decorate si mobilate cu piese clasice din lemn de cires, executate pe comanda intr-un atelier din Verona pentru fiecare camera in parte. In functie de dimensiunea si dotarile unei camere, de privelistea de care te bucuri asupra orasului, camerele din Carol Parc Hotel sunt impartite in 4 categorii: standard, deluxe, executive deluxe si executive deluxe suite.

Hotelul a devenit operational in toamna anului 2007, in urma unei investitii estimate la circa 5 milioane de euro, care nu include pretul imobilului.