Compania aeriana Tarom a inregistrat o scadere de 14,2% a numarului de pasageri transportati in perioada ianuarie-iunie 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pana la 703.700 de pasageri, potrivit datelor publicate de Asociatia Companiilor Aeriene Europene (AEA).
In primul semestru din 2009, Tarom a raportat cel mai scazut grad de ocupare dintre operatorii europeni de linie, de doar 49,9%, mult sub media europeana de 73%. Acest rezultat poate fi explicat insa prin marirea capacitatii de zbor cu 1,1% in timp ce majoritatea operatorilor europeni si-au scazut drastic capacitatea de zbor, pana la o medie de -4,6%.

In luna iunie, Tarom a transportat 139.000 de pasagerin in declin de 15,4% fata de luna iunie a lui 2008. Gradul de ocupare in iunie 2009 a fost de 56,2%.

In prima jumatate a anului companiile europene de linie au transportat 156,1 milioane pasageri, in scadere cu 9% fata de primele sase lui ale anului precedent.

Tinand cont de numarul de pasageri transportati in primul semestru, topul primelor cinci companii aeriene din Europa este alcatuit din germanii de la Lufthansa (25,5 milioane pasageri), Air France (23,2 milioane pasageri), British Airways (15,5 milioane pasageri), Turskish Airlines (11,05 milioane pasageri) si Scandinavian Airlines (10,8 milioane pasageri).

Cel mai ridicat grad de ocupare a fost inregistrat de spaniolii de la Iberia (78,9%), urmati de KLM (78,7%) si Air France (76,5%).

Tarom a inregistrat in 2008 venituri de 404 milioane dolari (288,5 milioane euro), cu circa 10% mai mari decat veniturile din 2007. Anul trecut, compania a transportat 1,98 milioane pasageri.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri