Reteaua hoteliera care urmeaza sa fie dezvoltata de Strohmayer va cuprinde 3 branduri, care se vor adresa in principal clientilor corporatisti. “Brandul Aducco Imperial va fi pe nisa hotelurilor de lux, urmand sa fie concurent direct cu JW Marriott. Al doilea, Aducco, va concura cu Radisson sau Hilton, iar cel de-al treilea brand, Ducco, va fi in competitie cu Novotel sau reteaua Continental Hotels. De asemenea, vrem sa dezvoltam si resorturi de Spa, in afara Bucurestiului”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, fostul sef al Marriott si actualul proprietar al companiei de consultanta hoteliera Aducco.

Acesta sustine ca plecarea sa de la Marriott nu are nicio legatura cu problemele cu care se confrunta acum piata hoteliera locala. “Marile lanturi internationale isi schimba managerii la 4-5 ani, deci oricum ar fi trebuit sa plec de la Marriott Bucuresti. De accea, in iunie am decis sa imi deschid propria companie de consultanta hoteliera, pentru a ramane in Romania”, declara austriacul.

Chiar daca a inceput afacerile in consultanta abia in luna iulie, Strohmayer are deja in lucru doua proiecte, unul in Romania si unul in Afganistan. “Colaborez la dezvoltarera unui hotel din lantul Marriott, in capitala Afganistanului, Kabul. In Romania, lucrez pentru deschiderea unui hotel de cinci stele in Bucuresti, care se va deschide anul viitor”, mai spune acesta.

Desi nu vrea sa faca inca publica investitia in Aducco, austriacul vede aceasta afacere ca una pe termen lung. “In 2-3 ani putem vorbi de profit. In prima faza ma voi concentra mai mult pe partea de consultanta, pentru ca apoi dezvoltarea brandului propriu sa devina targetul principal”, afirma austriacul care adauga ca primul hotel din lantul Aducco va fi deschis pana in 2011, fiind deja in discutii cu un investitor. “Este o perioada foarte buna pentru investitii pe piata hoteliera, atat terenurile, cat si cladirile au acum preturi mai aproape de valoarea lor reala. De asemenea, este o buna perioada pentru lanturile mari sa isi afilieze hotelurile independente”, mai spune fostul sef al Marriott.

JW Marriott, hotelul cu cele mai mari venituri din Capitala

Strohmayer considera Marriott, hotelul pe care l-a condus timp de sase ani, ca fiind cel mai bun hotel de cinci stele de pe piata bucuresteana. “Atat din punct de vedere al venitului pe camera disponibila (RevPAR), dar si a conditiilor pe care le ofera, Marriott este cel mai bun hotel de cinci stele din Bucuresti”, afirma acesta.

Chiar si in aceste conditii veniturile hotelului au scazut cu circa 20%-25% in primele 6 luni ale anului. “Cea mai mare scadere a avut-o segmentul de cazare, urmat de cel de evenimente si conferinte. Cel de Food& Beverage s-a pastrat in parametri de anul trecut, singura scadere semnificativa fiind la saloanele de nefumatori”, explica Strohmayer.

In conditiile in care majoritatea hotelurilor de cinci stele au recurs la concedieri pentru a-si reduce cheltuielile, Strohmayer nu a ales aceasta varianta in cazul Marriott, ci doar a decis sa nu inlocuiasca oamenii care au plecat. “Un lucru pozitiv al acestei crize este piata fortei de munca. Daca anii trecuti nu se gaseau oameni calificati, acum lucurile s-au schimbat. Multi s-au intors din strainatate, cu o foarte buna experienta in industria ospitalitatii”, considera Strohmayer.

JW Marriot, hotelul cu cele mai mari venituri de pe piata hoteliera din Capitala care opereaza 402 camere, a rulat anul trecut afaceri estimate la 40 de milioane de euro. Hotelul este detinut de Societatea Companiilor Hoteliere Grand, la care detine pachetul majoritar de actiuni compania austriaca Bau Holding Strabag.

Piata hoteliera din Romania: Reviriment in 2011

Chiar daca este de parere ca scaderea pietei a atins deja in punctul maxim, revenirea pe linia de plutire nu va fi insa una rapida. “Cred ca primele semne pozitive vor veni in primavara lui 2010, insa o revenire totala va fi la inceputul lui 2011”, este de parere fostul executiv al Marriott. Chiar si atunci, tarifele practicate de hotelieri nu vor mai ajunge niciodata la nivelul anului 2008. “De la inceputul crizei si pana in prezent tarifele au scazut in medie cu 20%. Chiar si atunci cand piata isi va reveni, tarifele nu vor mai creste cu mai mult de 10%, o valoare reala”, mai spune austriacul, care adauga ca nu a fost niciodata de acord cu scaderea tarifelor, ca politica de iesire din criza, dar a trebuit sa se conformeze pietei.

Cu privire la numarul locurilor de cazare de pe piata Capitalei, Strohmayer considera ca este inca loc pe nisa hotelurilor de 3-4 stele, in special daca Bucurestiul se va dezvolta si ca o destinatie de leisure. “Cred ca infrastuctura este principalul impediment in dezvoltarea Bucurestiului ca destinatie turistica”, considera acesta.

Capitala este in principal o destinatie de afaceri, segment care reprezinta 85% din totalul clientilor hotelurilor bucurestene, arata un studiu al companiei de consultanta imobiliara CB Richard Ellis Eurisko.

Cititi si: Piata hotelurilor de cinci stele: Recrutez manager roman

JW Marriott Bucuresti mizeaza tot pe un expat

JW Marriott Bucuresti mizeaza tot pe un expat