Principala cauza a acestei scaderi este diminuarea tarifelor cu circa 27%, in perioada ianuarie-septembrie 2009. “Daca la inceputul anului tariful de receptie era de 110 euro, acum a ajuns la 80 de euro, ceea ce afecteaza pregnant marja de profit. In cel mai optimist scenariu vom incheia anul cu un profit la jumatate celui din 2008”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Bruno Vinette (foto).

El considera ca tarifele vor putea reveni la valoarea celor din 2008 intr-o perioada de 3-4 ani.

In ciuda scaderii tarifelor, gradul de ocupare al unitatii de patru stele se va diminua, de asemenea. “Pentru 2009 estimam un grad mediu de ocupare de 56%-60%, in timp ce anul trecut am atins valoarea de 72%”, a mai declarat Vinette.

Potrivit sefului Pulmann Bucharest, piata hoteliera din Capitala va inregistrat un regres de circa 40% , pe fondul scaderii cererii.

Dupa ce in 2006 Accor a luat decizia de a repozitiona hotelurile Sofitel pe segmentul de cinci stele, a hotarat ca pe pietele care nu au nevoie de o unitate de acest tip Sofitel sa se transforme in Pullman. Astfel, incepand din ianuarie 2009, hotelul Sofitel din Bucuresti a devenit Pullman Bucharest World Trade Center.

Acesta dispune de 203 camere renovate care au absorbit o investitie totala in renovare de 500.000 de euro in 2008.

De asemenea, Pullman cuprinde si 10 sali de conferinta, un amfiteatru cu 350 de locuri, cat si spatiul expozitional World Trade Plaze de 800 de metri patrati.

Anul acesta, Pulmann a investit 500.000 euro in renovarea salii de conferinte Convention Center si 400.000 euro in inaugurarea, la mijlocul lunii octombrie, a restaurantului Barbizon, cu o capacitate de 64 de locuri.

Reteaua Pullman numara 32 de hoteluri si vizeaza ca, incepand cu anul 2009, sa se extinda in 59 de orase din 23 de tari din Europa, Asia, Orientul Mijlociu si America Latina.

Pana in 2015, reteaua va numara peste 300 de hoteluri in toata lumea.

Accor, unul dintre cele mai importante grupuri hoteliere la nivel mondial, opereaza in aproximativ 100 de tari, avand in jur de 150.000 de angajati.

Cu o experienta de 40 de ani in industria hoteliera, grupul numara printre brandurile sale hoteluri precum: Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, Suitehotel, Ibis, All Seasons, Etap Hotel, Formule 1 si Motel 6. Oferta inglobeaza peste 4.000 de hoteluri cu aproximativ 500.000 de camere.