"In urma deschiderii ofertelor, s-a constatat ca toate cele trei companii au depus oferta tehnica si au prezentat scrisoarea de garantie in cuantumul solicitat de Ministerul Turismului, respectiv de 40.000 euro. Pentru fiecare participant in parte, s-a dat citire ofertei financiare si s-a precizat numarul de pagini al ofertei tehnice", a anuntat Ministerul Turismului (MT).

Doar trei din cele 13 asocieri de companii inscrise initial in cursa pentru realizarea brandului turistic al Romaniei au ajuns in faza finala a competitiei. Astfel, asocierea Saffron Brand Consultants SA - Brandient Consult SRL - Acacia Avenue Limited propune o oferta financiara de 1.615.299 euro, fara TVA si o oferta tehnica de 32 de pagini, asocierea THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres SA vine cu o oferta financiara de 894.970 euro, fara TVA, si o oferta tehnica de 80 de pagini, iar asocierea TBWA Bucuresti SRL - SC GFK Romania SRL, cu o oferta financiara de 993.740 euro, fara TVA, si o oferta tehnica de 87 de pagini.

"In zilele urmatoare, Comisia de evaluare va analiza ofertele tehnice depuse, pentru a verifica daca sunt in conformitate cu caietul de sarcini. Dintre ofertele declarate admisibile, castigatoare va fi desemnata oferta cu cea mai mica valoare, conform criteriului de atribuire (pretul cel mai scazut)", potrivit comunicatului MT.

In activitatea de evaluare a ofertelor, comisia beneficiaza de consultanta din partea expertilor externi cooptati: International Advertising Association, Uniunea Agentiilor Publicitare din Romania si Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice, a anuntat totodata ministerul.

Luni, la ora 12:00, in cadrul licitatiei pentru realizarea brandului de turism al Romaniei, a avut loc la sediul Ministerului Turismului sedinta de deschidere a ofertelor depuse de cele trei companii calificate dupa prima etapa a licitatiei. La sedinta au participat membrii comisiei de evaluare, reprezentanti ai ofertantilor observatori din partea Ministerului Finantelor – UCVAP (Unitatea de Coordonare si Verificare a Achizitiilor Publice).

Toti cei trei ofertanti au depus documentatia inainte de data si ora limita comunicate in invitatia de participare, spun reprezentantii MT.

In vederea realizarii brandului de turism al Romaniei, Ministerul Turismului va contracta un pachet de servicii constand in: elaborarea de studii pentru stabilirea imaginii curente a tarii noastre pe pietele sursa de turism; determinarea avantajelor competitive ale Romaniei comparativ cu alte destinatii; identificarea celei mai bune pozitionari a Romaniei ca destinatie turistica; conceptualizare, creatie si design; linii directoare pentru implementare si pentru strategia de comunicare.

Romania are alocat prin Programul Operational Regional (POR) doua milioane de euro pentru realizarea brandului turistic.