"Calator prin Romania" este un proiect dezvoltat de doi tineri, absolventi ai Academiei de Studii Economice, care au inteles (si nu au vrut sa ignore) potentialul turistic enorm pe care il are Romania, dar si limitele autoritatilor legate de dezvoltarea si promovarea acestui sector. Cele doua directii de lucru ale Asociatiei Calator prin Romania sunt transformarea Romaniei in cea mai vizitata tara din Europa de Est si reconstruirea obiectivelor turistice aflate in stare avansata de degradare. Pentru ca sunt hotarati sa faca lucrurile bine si structurat, cei doi au inceput deja lucrul la o platforma cu toate obiectivele turistice din Romania si unitatile de cazare, care va fi disponibila din vara si care va fi tradusa in mai multe limbi internationale.

Tanascu Constantin Iulian si Predincea Maria Raluca au absolvit Facultatea de Management din cadrul Academiei de Studii Economice. Iulian este antreprenor social, iar Raluca lucreaza in domeniul bancar, insa amandoi au o ambitie comuna: vor sa schimbe lucrurile in industria turismului si au incredere ca pot face pentru turism mai mult si mai bine decat o fac autoritatile. Prima dovada ca vor sa realizeze lucruri relevante este proiectul "Calator prin Romania".

Primii pasi...

Lansarea Asociatiei Calator prin Romania se leaga de unul dintre cele mai importante evenimente din zona de turism: Targul de Turism de la Romexpo, o oportunitate pentru promovarea atractiilor turistice si a serviciilor din Romania.

"Am dezvoltat acest proiect, frustrati de situatia turismului din Romania si de modul in care ne este promovata tara. Evenimentul declansator a fost Targul de Turism al Romaniei de la Romexpo din 2018, un loc in care trebuia sa ne promovam tara intern. Din pacate, singurele standuri care atrageau puternic potentialii turisti erau cele din Turcia, Bulgaria, Grecia. Surpriza de proportii, pentru mine si colega mea, a fost reprezetata de standul celor din Republica Moldova. Cu mai putine zone turistice decat noi, cu o istorie foarte apropiata de a noastra si cu traditii usor asemanatoare, acestia ne dadeau lectii la capitolul turism. Si aici ne-a lovit puternic o intrebare: "Cum facem promovarea mai bine decat ei?". Raspunsul la aceasta intrebare este astazi "Calator prin Romania" ", a povestit Tanascu Constantin Iulian, pentru wall-street.ro.

Foto: Tanascu Constantin Iulian, presedintele Asociatiei Calator prin Romania

Bogdan Trif: Legea Turismului...
Citeste si: Legea Turismului va fi aprobata cel mai devreme la inceputul lunii mai

Incurajati de feedback-ul pozitiv primit din partea prietenilor si rudelor, au lansat o pagina de Facebook, unde prezentau obiective turistice, impreuna cu istoria si legendele lor. In timp, comunitatea din online a ajuns la 2.400 de membri activi care trimit poze din toata tara, iar echipa Asociatiei are astazi opt persoane.

"Vrem ca, pe viitor, romanii sa participe activ la promovarea tarii pentru ca toti suntem ambasadorii tarii noastre", a adaugat Iulian.

Citeste si: Romania, tot mai atractiva pentru turistii straini. Din ce tari provin?

..si primele obiective

Asociatia Calatori prin Romania are doua obiective in jurul carora isi va dezvolta proiectele. Primul obiectiv, si cel mai important, este promovarea Romaniei si transformarea ei in cea mai vizitata tara din Europa de Est. "Turismul este a doua industrie cea mai puternica din lume. Daca ne uitam la Spania, aceasta a inregistrat doar anul trecut 80 de milioane de turisti. Diferenta dintre Romania si Spania, pe parte de turism, este data de brandul de tara si promovare. Vrem sa dovedim autoritatilor din Romania ca nu trebuie sa investesti foarte multi bani pe pliante, ci trebuie sa investesti putin, dar sa fie de calitate", a mai spus Iulian.

Game of Thrones, o mana...
Citeste si: Cum ajuta Game of Thrones turismul nord-irlandez

Al doilea obiectiv este salvarea patrimoniului, a obiectivelor turistice care se afla in paragina. Aceasta parte a proiectului va fi realizata in parteneriat cu autoritatile locale, cu experti in domeniu, dar si cu studenti de la facultati de profil.

"Pentru obiectivele de patrimoniu pentru care administratiile locale nu doresc sa se implice din punct de vedere financiar, avem solutii. Sunt foarte multe multinationale care doresc sa sustina proiecte de dezvoltare. In plus, exista platforme de crowdfunding de unde se poate obtine finantare", a mai spus presedintele Asociatiei.

Pana acum, colaborarea cu autoritatile locale a functionat bine, acestea fiind receptive la proiecte legate de refacerea si promovarea patrimoniului. Inclusiv presedintele Klaus Iohannis si-a oferit suportul si i-a asigurat pe cei de la Asociatie de sprijinul Presedintiei.

"Prima cladire pe care am salvat-o in aproape un an de activitate este reprezentata de cladirea primului Senat al Romaniei care se afla in Bucuresti, in spatele Liceului Sincai. Aceasta cladire se afla intr-o stare avansata de degradare. Am facut nenumarate sesizari primarului de sector, primarului general si Ministerului Culturii. In urma demersului nostru, cladirea primului Senat al Romaniei, in care Alexandru Ioan Cuza a luat parte la cateva sedinte, este pe cale sa fie reabilitata si ne asteptam ca anul acesta sa fie terminata si transformata in muzeu", a explicat Iulian.

Pe viitor, Asociatia are in plan salvarea hotelului Concordia, realizarea unui traseu turistic Ateneu - Casa Enescu – Palatul Enescu, (traseu pe care il vor realiza in parteneriat cu Muzeul Enescu) si dezvoltarea unui proiect educational dedicat prescolarilor si scolarilor, carora sa le vorbeasca despre istoria locurilor si patrimoniul national.

Ministerul Turismului...
Citeste si: Ministerul Turismului redeschide 10 birouri de promovare externa

Platforma cu 100.000 de obiective turistice. Mai sunt multe de descoperit

Proiectul la care echipa "Calatori prin Romania" lucreaza deja de mai bine de jumatate de an se va concretiza in cea mai mare platforma turistica din Romania. Aceasta o sa includa toate obiectivele turistice din tara, portul popular din fiecare zona, gastronomia regionala, hoteluri si pensiuni. Pana acum, pe platforma au fost incarcate in jur de 100.000 de obiective turistice, insa mai sunt multe locuri de descoperit.

"Pe langa voluntarii nostri, cele mai importante persoane din acest proiect, am lucrat cu o firma de software pe partea de dezvoltare a platformei si cu o asociatie care ne ofera informatii relevante despre portul popular din diverse zone precum si simbolistica de pe fiecare costum pe care noi il vom identifica in diversele regiuni ale tarii. Apoi sunt cativa bucatari care s-au oferit sa ne ofere mai multe retete traditionale din diferite parti ale tarii pentru a completa ceea ce tine de gastronomie. Pe partea de hoteluri si pensiuni, o sa adaugam pe platforma numai acele locuri care ofera turistului o experienta unica. Nu toata lumea care activeaza in HoReCa chiar stie ce face", a mai spus Iulian.

Platforma va fi disponibila incepand cu luna iulie 2019 si va putea fi accesata la adresa travellerinromania.com. Acesta este tradusa in engleza, spaniola si chineza. Investitia in platforma s-a ridicat la 1.000 de euro.

Zone cu potential turistic putin exploatat. Solutii

Bucovina, Maramures, Dobrogea si Moldova sunt, in opinia lui Iulian, zonele foarte putin exploatate din punct de vedere turistic.

"Modul in care as promova eu aceste zone are la baza doua directii: e-turismul (trebuie sa existe o platforma care sa promoveze Romania, actualizata permanent, in interiorul careia Romania sa fie doar la un click distanta) si o analiza pe cinci coordonate: (1) inventarul obiectivelor turistice din zona analizata; (2) analiza infrastructurii rutiere/aeriene si, dupa caz, maritime; (3) realizarea traseelor turistice; (4) promovarea obiectivelor turistice; (5) evaluarea periodica a starii obiectivelor turistice", a explicat presedintele "Calator prin Romania".

Cat priveste promovarea externa a Romaniei, presedintele "Calator prin Romania" spune ca "Ministerul Turismului este cu un pas in spatele trend-urilor".

"Daca toate tarile aduc la targurile de profil elemente de promovare vizuale, auditive sau olfactive, Ministerul Turismului nu este pregatit la timp cu materiale sau sunt foarte sarace. O alta greseala pe care o face Ministerul Turismului este aceea ca nu creeaza un brand de tara si nu le da turistilor internationali suficiente motive sa isi doreasca sa ne viziteze tara. Din punctul meu de vedere, Romania nu poate sa fie prezentata prin intermediul unui simplu pliant. Era pliantelor a apus, mai ales in turism. Ca orice activitate care include clienti, turismul trebuie sa se orienteze pe simturi", a spus Iulian.

Acesta considera ca pentru a avea o strategie eficienta de promovare turistica, Ministerul Turismului trebuie sa lucreze impreuna cu Ministerul Dezvoltarii si cu Ministerul Culturii. "Nu exista turism fara dezvoltare si fara cultura. Pe langa infrastructura necesara si reabilitarea obiectivelor turistice si includerea lor in diferite trasee turistice, este nevoie de oameni pregatiti in HoReCa", a conchis presedintele Asociatiei "Calator prin Romania".

Citeste si: Un ONG, rezultate spectaculoase in dezvoltarea si promovarea destinatiei turistice Delta Dunarii si Dobrogea de Nord

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »



Citeste si
Stoica, Eturia: Romanii, reticenti in a descoperi destinatii deosebite