Asociatia de Management al Destinatiei Turistice Delta Dunarii este o organizatie neguvernamentala, infiintata in 2018, cu scopul de a promova si dezvolta Delta Dunarii si Dobrogea de Nord. Rezultatele activitatii desfasurate de AMDTDD au adus o crestere spectaculoasa a vizibilitatii destinatiei si o crestere a numarului de turisti care au vizitat judetul Tulcea, de 77% in primele zece luni ale anului trecut fata de aceeasi perioada a anului 2017.

Potrivit INS, in perioada ianuarie-octombrie 2018 s-au cazat in judetul Tulcea 136.017 turisti romani, fata de 68.590 in aceeasi perioada a anului anterior, inregistrandu-se o crestere de 98%. De asemenea, 25.273 de turisti straini, in comparatie cu 22.430 in acelasi interval al anului 2017, cresterea fiind de 12%. Totalul numarului de turisti romani si straini care au vizitat judetul Tulcea in perioada ianuarie-octombrie 2018 este de 161.290, fata de 91.020 in primele zece luni ale anului anterior, inregistrandu-se o crestere de 77%. In luna noiembrie au mai vizitat judetul Tulcea 3.672 turisti romani si 247 turisti straini, iar cresterea anuala a ajuns la 67%, fata de anul 2017.

"Voucherele de vacanta au contribuit intr-o buna masura la cresterea numarului de turisti romani in Delta Dunarii si Dobrogea de Nord, insa nu toate pensiunile agroturistice au reusit sa beneficize de acest avantaj. Astfel, cresterile spectaculoase s-au datorat in special modului in care destinatia turistica a fost facuta mai vizibila si mai atractiva decat in anii anteriori", se arata in comunicatul emis de Asociatie.

Citeste si: Operatorii de turism din Delta Dunarii au vandut primele sejururi pentru 2021

AMDTDD a contribuit activ la dezvoltarea si promovarea destinatiei turistice Delta Dunarii si Dobrogea de Nord, urmarind in mod prioritar consolidarea platformei de parteneriat public-privat, crearea si promovarea unui produs turistic bazat pe elemente care confera unicitatea zonei, precum biodiversitate, multiculturalitate, istorie locala si traditii autentice (portul popular, muzica si dansurile al tuturor grupurilor etnice prezente pe teritoriul judetului Tulcea, precum si gastronomia locala traditionala, ce poate fii un adevarat vector de promovare pentru destinatie). De asemenea, AMDTDD a lucrat la definirea strategiei de dezvoltare si promovare turistica a judetului Tulcea.

"Putem aprecia ca din punct de vedere al activitatii turistice, 2018 este un an de referinta. Destinatia turistica Delta Dunarii si Dobrogea de Nord au revenit in atentia publicului, atat pe plan intern, cat, mai ales, pe plan extern. Rezultatele obtinute sunt de natura sa certifice indeplinirea obiectivelor pe care ni le-am propus la momentul infiintarii asociatiei", a declarat Catalin Tibuleac, presedintele AMDTDD.

Multiplul campion european, mondial si olimpic la kaiac-canoe, Ivan Patzaichin, a devenit membru de onoare al Asociatiei de Management al Destinatiei Turistice Delta Dunarii. Originar din satul Mila 23, comuna Crisan, din inima Deltei Dunarii, Ivan Patzaichin este cel mai important ambasador al turismului deltaic in intreaga lume. Pana in prezent, campionul a facut parte din AMDTDD prin intermediul Asociatiei Eco Delta Dunarii.

Pentru sezonul turistic 2019, Asociatia urmareste consolidarea si extinderea platformei de parteneriat public-privat, pe care AMDTDD o reprezinta, si demararea masurilor pentru functionarea Asociatiei ca OMD, conform legislatiei in vigoare. Se are in vedere continuarea masurilor pentru dezvoltarea unui turism sustenabil al destinatiei si continuarea masurilor de promovare in plan intern si extinderea actiunilor de crestere a vizibilitatii detinatiei in plan extern.

Citeste si: Turismul de observare a pasarilor in Delta Dunarii, in crestere

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri