“In tarile europene taxele pe aeroporturile de oras, asa cum este Baneasa, sunt de 2 pana la 4 ori mai ridicate decat tarifele de pe aeroporturile extraurbane. Pe termen mediu si lung si Baneasa se va alinia la aceste standarde”, a declarat Catalin Radu, director general al departamentului de aviatie civila in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

Daca pe Baneasa taxele se asteapta sa creasca, pe Otopeni se va intampla contrariul. “Pe aeroporturile cu peste 50.000 miscari anuale, taxele sunt mai mici. Cum aeroportul Henri Coanda beneficiaza de un trafic crescut, se asteapta o reducere a taxelor pe viitor”, a declarat reprezentantul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

In aceste conditii, operatorii care activeaza in prezent pe Aeroportul Aurel Vlaicu ar putea tranzita catre Otopeni in cautarea unor taxe mai scazute.

“Din 2012, cand se va termina modernizarea Aeroportului Otopeni, acesta va putea acoperi si traficul de pe Baneasa. Daca operatorii low-cost vor migra spre Otopeni, Baneasa ar putea acoperi doar aviatia generala precum SMURD, SRI sau zboruri oficiale”, a mai declarat Catalin Radu.

Pe termen scurt, taxele pe aeroportul Baneasa raman insa neschimbate. “Nu am majorat inca taxele de aeroport pentru a ne acoperi din valoarea investitiilor. Singura masura pe care am luat-o a fost sistarea remuneratiei de 5 pana la 30 de procente din taxe de aeroport pe care o ofeream companiilor aeriene pentru a le atrage sa zboare de pe Baneasa”, a declarat George Mihalcea, directorul aeroportului Baneasa.

Cele doua aeroporturi bucurestene vor deveni o singura entitate incepand din luna noiembrie a acestui an, cand va lua fiinta Compania Nationala "Aeroporturi Bucuresti", iar Ministerul Transporturilor va detine 80% din actiunile Companiei, 20% revenind Fondului Proprietatea.

Capitalul social al noii companii va fi de peste 143 de milioane de lei.

Profitul brut al Aeroportului Otopeni a scazut usor in primele opt luni

Profitul brut al Aeroportului Otopeni a scazut usor in primele opt...