Acestia au mai declarat ca linia maghiara avea, la sfarsitul lui noiembrie 2009 o cota de piata de 84% pe relatia Romania-Budapesta pe care opereaza cinci destinatii (Bucuresti, Cluj-Napoca, Targu-Mures, Timisoara si Iasi). “Tarom nu este o linie la fel de puternica precum alte companii nationale si de accea credem ca putea atrage pasagerii lor. In plus, orarul de zbor al Tarom in relatia cu Budapesta nu avantajeaza nici traficul de business, nici pe cel de leisure“, a declarat Karim Makhlouf, director comercial al liniei maghiare.

Compania isi popune de asemenea transformarea aeroportului din Budapesta in cel mai important punct de tranzit pentru pasagerii romani. “Circa 45% dintre clientii care ajung in Budapesta isi continua zborul, iar peste 50% dntre pasagerii romani care vin aici pleaca catre alta destinatie. Aceasta pondere poate fi imbunatatita prin atragerea pasagerilor romani ce folosesc aeroportul din Viena ca punct de tranzit, zburand cu Austrian Airlines“, mai spune reprezentantul Malev.

Iasi si Timisoara, suspendate in orarul de iarna

Pe fondul unei cereri mai scazute cauzata de criza economica, compania maghiara a abandonat pietele mai putin profitabile. “Am renuntat la destinatii precum Geneva sau Dublin pentru ca cererea nu era la nivelul asteptarilor. Pe perioada programului de iarna, am renuntat sa mai operam si din Iasi si Timisora, insa daca economica isi va reveni, aceste zboruri nu vor mai fi doar sezoniere“, a mai declarat Makhlouf.

Romania este a treia piata ca importanta pentru Malev, dupa Ungaria si Germania, furnizand 8% din numarul total al pasagerilor transportati de operator.

Concedieri masive pentru reducerea costurilor

Pe langa retragerea din pietele mai putin profitabile, Malev a recurs si la concedieri in masa pentru a ajunge in prezent la reduceri de costuri de pana la 20%. “Pana in prezent au fost disponibilizati circa 30% dintre angajati. Dintre cei 1450 salariati de acum, inca 500 vor pleca in urmatorii trei ani“, a mai spus oficialul companiei.

Nici conducerea operatorului aerian nu a scapat de aceste schimbari, 8 din 9 directori fiind schimbati.

Traficul de business al Malev a suferit in 2009 un declin de 10% pana 20%. “Per total, am inregistrat o crestere de 10% datorata ascensiunii segmentului de leisure“, sustine reprezentantul Malev.

La sfarsitul lunii octombrie numarul pasagerilor Malev in relatia cu Romania inregistrase o crestere de 8,4% in comparatie cu aceeasi perioada din 2008.

Malev, fosta companie de stat a Ungariei, a fost privatizata in 2007, cumparatorul fiind Air Bridge, o companie controlata de miliardarul rus Boris Abramovici. Compania a raportat o cifra de afaceri de 430 milioane euro in 2008.

Principalii competitori ai Malev pe piata locala sunt Tarom, Lufthansa, Air France KLM, Austrian Airlines, British Airways sau Alitalia.