In plus, conform aceleiasi publicatii cehe, in cei 5 ani de operare Wizz Air nu a iesit niciodata pe profit si a acumulat pierderi de 78 milioane euro. “Companiile din Ucraina si Bulgaria sunt deschise de curand si e normal sa aiba nevoie de 3-5 ani pana sa atinga punctul de break even. In schimb, Wizz Air Ungaria este deja pe profit”, a declarat, pentru Wall-Street, Natasha Kazmer (foto), director de comunicare al companiei care nu a vrut sa dea datele financiare ale companiei.

Un alt argument adus de aceasta este extinderea dinaminca pe care Wizz Air a avut-o in regiune, precum si marirea flotei pana in 2017. “O companie in prag de faliment nu s-ar extinde in ritmul in care o face Wizz Air. In plus, in vara am semnat unu acord de principiu cu Airbus pentru achizitia a inca 50 de aeronave A320 in perioada 2014-2017. Este cunoscut faptul ca Airbus este foarte selectiva in ceea ce priveste colaboratorii”, a mai spus oficialul Wizz Air.

O alta problema ridicata de cei care sustin ca Wizz Air ar putea fi urmatoarea companie low cost care va intra in faliment este retragerea foarte rapida de pe piata slovaca, unde disparitia Sky Europe a lasat o nisa neexploatata. “Pe aeroportul din Bratislava exista un monopol al celor de la Ryanair, care detin 98% din zboruri. Am incercat sa zburam o perioada pe relatia Bratislava - Roma, insa taxele de aeroport de acolo sunt foarte mari si nu este rentabil”, a explicat reprezentantul Wizz Air.

Romania ramane in continuare una dintre cele mai importante piete pentru compania low-cost. “Pana la sfarsitul anului estimam ca vom transporta 1,6 milioane pasageri in relatia cu Romania si vom deveni cea mai mare companie de pe piata, depasind si Taromul”, sustine Kazmer, care a adaugat ca gradul de incarcare in relatia cu Romania este de 85%.

In ceea ce priveste planurile de extindere pe piata locala, incepand din 2010, Wizz Air va marsa pe rutele deja consacrate. “Ne vom focusa in continuare atat pe Italia, care este cea mai importanta piata pentru noi in relatia cu Romania, in special dupa falimentul My Air, dar si pe Spania, care a scazut anul acesta pe partea de business, dar a recuperat prin leisure. Vom lansa si cateva rute noi, dar vom insista pe cresterea cotei de piata pe rutele deja consacrate”, a mai explicat directorul de comunicare al Wizz Air.

In perioada ianuarie-octombrie, Wizz Air a transportat din si spre Romania aproximativ 1,4 milioane de pasageri, cu 85% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Wizz Air opereaza in prezent 31 de rute din si catre Romania, ajungand la 230 de zboruri saptamale in septembrie.

Compania a intrat pe piata din Romania in iulie 2006 si a stabilit prima baza operationala in Bucuresti, in iunie 2007, si a doua la Cluj, in mai 2008.

Cea de-a treia baza a fost deschisa la Timisoara, in februarie 2009.