Potrivit reprezentantilor companiei, cel mai potrivit brand pentru a intra pe litoralul romanesc al Marii Negre este Sol, clasificat la 4*. "Am refuzat deja un proiect in Mamaia, iar in prezent evaluam doua-trei proiecte pe litoral, nu doar in Mamaia. Nu cred ca litoralul romanesc este pregatit inca pentru un brand de cinci stele al Sol Melia, asa ca vom veni pe segmentul de patru stele. Vom intra in momentul in care vom gasi un partener care sa se incadreze in standardele noastre", a declarat Jose Navarro, directorul pe Bulgaria al lantului spaniol.

Ibericii ar putea veni in Romania, fie printr-un proiect green field, fie printr-o preluare a unui hotel deja existent. "Cele doua-trei discutii pe care le purtam in prezent sunt in faza incipienta", a mai declarat seful Sol Melia Bulgaria.

Sol Melia are in vizor si piata Capitalei. "In Bucuresti am putea intra fie cu TRYP - de 4* sau cu Melia - de 5* ", a mai spus Navaro.

Sol Melia opereaza in total 5 hoteluri pe piata din Bulgaria de 4 si 5 stele, cu o capacitate totala de circa 2.000 de camere, care echivaleaza cu peste 35% din capacitatea lanturilor hoteliere internetionale de pe litoralul bulgaresc.

Mandatul pentru dezvoltarea Sol Melia Bulgaria implica si extinderea in tari vecine precum Romania, Serbia, Grecia si Macedonia."In prezent 30% dintre turistii celor 5 hoteluri din Bulgaria sunt romani", a mai spus reprezentantul lantului hotelier.

Pentru acest an, Sol Melia Bulgaria estimeaza ca va gazdui peste 60.000 de turisti, rezervarile facuta in avans aratand ca majoritatea turistilor vor veni din Romania, Germania, Marea Britanie si Rusia.

Reteaua spaniola a fost fondata in 1965 de Gabriel Escarrer Julia in Palma de Mallorc, fiind in prezent al treilea lant hotelier, ca numar de camere, din Europa.

In prezent, Sol Melia are peste 300 de hoteluri in 30 de tari unde lucreaza peste 35.000 de persoane.

Marcile comerciale ale companiei sunt Grand Melia, Melia Hotels & Resorts, ME by Melia, Innside, TRYP, Sol,Paradisus si Sol Melia Vacation Club.