"Hotelul a incheiat 2010 cu o cifra de afaceri de aproximativ opt milioane de euro, un rezultat bun in conditiile actuale de piata, valoare similara celei din 2009. Gradul de ocupare a inregistrat o usoara crestere fata de anul anterior, ajungând la o medie de 55%, in conditiile unor tarife moderate, dictate in principal de limitarile severe ale bugetelor de calatorie si a unei oferte locale bogate la nivelul spatiilor de cazare aferente segmentului de patru si cinci stele", a declarat directorul general al Howard Johnson Grand Plaza, Sonia Nastase.

Ea a adaugat ca o pondere importanta din afacerile de anul trecut a fost acoperita de segmentul de evenimente, care a reprezentat aproape 45% din veniturile aduse de restaurantele hotelului. Segmentul de cazare a contribuit cu 55% la veniturile hotelului.

"Segmentul de evenimente s-a mentinut extrem de dinamic in 2010, cu venituri totale in crestere de 2% fata de 2009. Explicatia o regasim in numarul participantilor la aceste evenimente, care a crescut cu aproximativ 40% fata de 2009. Astfel, chiar daca bugetele pe persoana s-au mentinut la cote mai scazute decât in perioada 2007-2009, incasarile totale pe segmentul food&beverage au crescut, fie pentru ca s-au inregistrat mai multi participanti, fie pentru ca evenimentele de tip training sau seminarii s-au desfasurat pe durata mai multor zile", a spus Nastase.

Anul trecut, hotelul a investit in programe de pregatire a personalului pentru cresterea nivelului de perfectionare si de motivare. Investitiile au fost mai mari decât in anii anteriori.

"2010 a fost un an solicitant si pentru noi ca si pentru restul industriei hoteliere din România. Eforturile noastre s-au concentrat in directia dezvoltarii de solutii personalizate", a spus Nastase.

Citeste si:

Pentru 2011, conducerea hotelului de cinci stele se asteapta la o revenire a economiei, in semestrul al doilea, ceea ce ar putea genera o crestere a cererii in industria turismului.

"2011 este un an cu multe necunoscute, cu multe provocari dar si destule oportunitati. Este greu la acest moment sa facem previziuni pentru evolutia industriei turismului si a ospitalitatii. Intr-un scenariu optimist, in a doua jumatate a anului ar putea sa se revina la o situatie economica stabila si la un context general care sa inspire din nou incredere companiilor straine, ceea ce ar duce la o revigorare a rezultatelor pe segmentul nostru", a mai spus Nastase.

Howard Johnson Grand Plaza are 285 camere si apartamente, un centru de conferinte, doua restaurante, o patiserie, un bar, centrul de sanatate si o parcare subterana.

Hotelul face parte din lantul international Wyndham, cel mai mare francizor in domeniul ospitalitatii, cu peste 7.000 de unitati francizate si 590.900 de camere, la nivel international. Celelalte marci ale grupului sunt Days Inn, Travelodge, Ramada, Knights Inn, Super 8 Motel si Wingate Inn.

Pe piata hoteliera de cinci stele din Bucuresti mai functioneaza unitatile Intercontinental, JW Marriott, Grand Hotel Continental, Athenee Palace Hilton, Radisson Blu, Crowne Plaza, Casa Capsa si Carol Parc.