Doar in cadrul unor evenimente de amploare precum ecomTEAM poti vedea la un loc atat de multi reprezentanti ai magazinelor online, multe dintre ele concurente. Astfel, sau in cadrul unei initiative de crestere a ponderii romanilor care comanda online, eveniment care va dubla numarul internautilor care comanda pe Internet.

Initiativa procesatorului de plati PayU are ca scop dublarea numarului de romani care cumpara online, de la un milion cati sunt in prezent, la doua milioane in iunie 2015. PayU a reunit in aceasta initiativa un numar impresionant de jucatori din online, nume precum Orange Romania, Miniprix, Libris, Fashion Days, Floria, Domo, Carrefour, BestKids, Flori De Lux, Elefant, MyTicket, PCGarage si F64 reunindu-se pentru a discuta, timp de peste cinci ore, cum ar putea „pune umarul” la evolutia pietei locale de eCommerce. Acestor nume li se adauga curierii DPD si Cargus.

Una dintre concluzii este faptul ca, timp de doua zile, pe 9 si 10 iunie 2014, aceste magazine vor oferi livrare gratuita clientilor, indiferent de valoarea comenzilor, vor avea produse exclusive in oferta online si, acolo unde este cazul, vor adauga noi modalitati de plata.

Mai mult, prin newslettere sau comunicare directa pe site, magazinele vor incepe sa scoata in evidenta avantajele clare ale achizitionarii online – faptul ca, prin lege, ai dreptul la a returna produsul in 10 zile (minim), ai asistenta online non-stop si poti citi recenzii ale altor clienti.

„e-Romaneste este doar la prima editie, ne asteptam ca numarul magazinelor partenere sa creasca in viitor. De exemplu si eMag aproba aceasta initiativa si sustine piata, insa nu am reusit sa ne sincronizam ca perioada”, spune Daniel Nicolescu, country manager la PayU Romania, cel mai mare procesator de plati de pe piata locala.

Practic, din cei circa 19 milioane de romani, 10 milioane sunt internauti, dar doar 1 milion cumpara online. „Practic vorbim de un potential enorm, pe o piata de eCommerce de doar 1 miliard de euro! Daca ne uitam la Cehia, unde sunt doar 10 milioane de cetateni si unde valoarea pietei este de 1,7 miliarde de euro, mai avem de lucru”, continua el.

Ce fac, concret, magazinele

Pe langa cele trei beneficii subliniate anterior, curierii au posibilitatea sa discute deschis cu magazinele online, sa perfectioneze livrarea.

„Din trimestrul trei al anului curent, vom introduce POS-uri mobile, pentru plata cu cardul la domiciliul clientilor. De asemenea, deschidem coletele la livrare”, spune Dan Ungureanu, major accounts manager la Cargus.

Toate magazinele online vor promova prin newslettere cele doua zile, dar si avantajele cumpararii online. „Daca rata de conversie pe magazine este, in medie, de doar 1-2%, atunci avem extrem de mari sanse sa o crestem prin astfel de initative”, comenteaza si Marius Dosinescu, de la FloriDeLux.ro, companie care va pune pe site 10 produse noi, special pentru 9-10 iunie.

In primul trimestru al anului, piata a evoluat in linie cu estimarile pe intreg anul – crestere de circa 35%. „Scopul nostru este sa acceleram aceasta evolutie, oricum mult mai mare decat cea din pietele dezvoltate din Europa de Vest, unde cresterea este de doar 5% de la an la an”, spune Daniel Nicolescu.

Citeste articole exclusive despre eCommerce in singurul cotidian din Romania care are sectiune separata pentru acest mediu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri