Dorin Boerescu va discuta despre provocarile pietei de afiliere si performance marketing in cadrul conferintei retailArena, organizata de wall-street.ro si retail.ro intre 4 si 6 noiembrie la hotel HowardJohnson din Capitala.

Dorin Boerescu a explicat ca piata de afiliere a inregistrat un avans pozitiv substantial in ultimii ani pe masura ce magazinele au trecut peste reticenta initiala si au vazut beneficiile unui marketing bazat exclusiv pe performanta, “ o democratie in marketing”. “ Piata a crescut foarte mult, noi spre exemplu am crescut in 4 ani de 10 ori, ritm peste cresterea pietei de e-commerce”, a punctat Dorin Boerescu.

In 5 ani, 2Parale a generat peste 800.000 de vanzari si vanzari totale de 120 mil. lei fara TVA. Pentru anul acesta Dorin Boerescu spune ca asteapta o crestere de 30-40% a cifrei de afaceri, dar si a tranzactiilor, ele fiiind direct proportionale. Media valorica per tranzactie este de circa 150-160 de lei.

Cel mai mare comision per tranzactie in reteaua 2Parale a fost de 3.000 de lei, insa sunt frecvent comisioanele de 800-1.000 de lei, precizeaza Boerescu. Cea mai mare suma platita unui afiliat intr-o zi a fost de Black Friday si s-a ridicat la 22.000 euro fara TVA.

Black Friday este de altfel cea mai buna perioada pentru afiliere. Anul trecut businessul 2Parale s-a dublat de Black Friday, fata de 2012. Pentru anul acesta Dorin Boerescu prefera sa fie prudent cu estimarile si preconizeaza un plus de 40-50% fata de 2013 al businessului din vinerea neagra.

Citeste si:

Legat de perioada de Black Friday, Boerescu mentioneaza ca anul trecut s-a vazut o crestere a profesionalismului din piata de e-commerce, investitiile in infrastructura au crescut, magazinele si-au ales mai bine produsele la oferta, stocurile au fost suficiente.

Pregatirile pentru Black Friday au inceput deja si la 2Parale, Dorin Boerescu mentionand ca au inceput deja discutii cu parteneri importanti, au pregatit si inca pregatesc infrastructura. La nivel de investitie, Dorin Boerescu spune ca in bani nu este o suma iesita din comun: “ cateva mii, poate 10.000 euro”.

Dorin Boerescu a mai declarat si ca exista interes din zona de food pentru afiliere si ca in curand va avea vesti din acest segment. In ceea ce priveste domeniile care au evoluat pozitiv in ultima vreme, CEO-ul 2Parale a enumerat printre altele si zonele de carte si home&deco.

Principalul competitor al 2Parale este Profitshare.