Mai multe detalii despre externalizarea proceselor operationale si logistice din eCommerce aflati la retailArena, eveniment la care va fi speaker si Bogdan Colceriu, CEO Frisbo in data de 6 noiembrie.

Ce ofera Frisbo? Asa cum spune Bogdan Colceriu, CEO al Frisbo, platforma este una modulara, astfel incat pot raspunde unor imbinari de cerinte diferite. Pot oferi de la depozitare sau gestionarea comenzilor, pana la fotografierea produselor care apar pe magazinul online in birourile de langa Brasov sau negocia tarifele cu curierii. Business-ul se afla insa inca la inceput de drum, iar Colceriu admite ca 2014 este pentru Frisbo anul educarii pietei. In alte zone insa rata de penetrare a acestor platforme de e-fulfillment este mai ridicata. In SUA spre exemplu 40% din magazinele online externalizeaza, iar in Franta procentul este de 30%, a declarat Colceriu.

Compania estimeaza sa atraga, pana la finalul anului, un total de 12 clienti, atat din tara precum si din strainatate, vizand in special retailerii interesati sa vanda pe piata din Romania. Potrivit lui Colceriu clientii potentiali sunt start-up-urile, magazine brick&mortar care abia acum fac pasul spre online, dar si retaileri mari care vor sa se extinda pe noi piete si atunci pot apela la o platforma de e-fulfillment. De altfel, Frisbo va gestiona procesele operationale si logistice ale unor businessuri din Germania si Republica Moldova care urmeaza sa vanda online in Romania.

Citeste si:

FrisboFrisbo, platforma de e-fulfillment care preia tot procesul operational si logistic al magazinului online, estimeaza un rulaj total de 1 milion de euro pentru clientii din portofoliu, pana la finalul anului. Potrivit acestuia, in prezent, depozitul Frisbo din Brasov, cu o capacitate integrala de 1.400 de metri patrati, este ocupat in proportie de 20% si pregateste pentru livrare o medie de cateva sute de comenzi pe zi. Serviciul de e-fulfillment a livrat, in total, de la momentul lansarii, mai bine de 100.000 de produse cumparate online.

Pentru a atinge pragul profitului operational, oficialii Frisbo spun ca trebuie sa se treaca de nivelul de 1.000 de livrari pe zi. Beneficiul utilizarii unui serviciu de e-fulfillment este transformarea costurilor operationale indirecte, precum depozitarea, preluarea comenzilor, gestiunea marfii, facturarea, impachetarea, livrarea sau chiar gestionarea site-ului intr-un cost direct, legat de numarul de comenzi realizate si de cantitatea de marfa aflata in stoc.

FrisboFrisbo este prima platforma de e-fulfillment de pe piata locala, lansata la inceputul anului de Okian, unul dintre principalii comercianti de carte din Romania, cu o investitie de 500.000 de euro. E-fulfillment este serviciul prin care un operator preia tot procesul de onorare a comenzilor in numele unui magazin online, de la depozitare, la preluare de comenzi, impachetare si livrare sau chiar gestionare website, bazandu-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare si urmarire a comenzilor. Cu sediul central in Brasov, Frisbo detine o infrastructura de 1.400 de metri patrati din care isi propune sa deserveasca mai multe magazine online.