Dupa patru ani de experienta in primul sau business, el a decis sa treaca intr-o urmatoare etapa. La 22 de ani a devenit managerul Combinatului Siderurgic de la Calarasi, care la acea vreme era o ruina. “La fel ca in 1997, apropiatii mei mi-au spus ca fac o mare greseala intrucat ma bag intr-o asemenea afacere”, scrie el, pe blogul personal.

Din 2004 a participat constant la cursuri, conferinte si seminarii pe teme economice, de management si de marketing in SUA si in Europa. “Mi-am format, in timp, conexiuni pe pietele financiare internationale, am colaborat cu banci si mari fonduri de investitii, venture capital, cu mari companii specializate pe investitii in infrastructura, cu fonduri specializate pe start-up”.

Am un singur mesaj pentru antreprenorii romani – fa business cu integritate!

Spre finalul anilor 2000 s-a mutat in SUA, unde a continuat sa observe piata, sa studieze si sa isi faca relatii. In 2014, a lansat business-ul Luly.com, o platforma de eCommerce dezvoltata de SAP Hybris, avand ca target asa numita generatie Millennials, persoanele nascute dupa 1989.

Publicul-tinta nu este ales intamplator, avand in vedere componenta sociala puternica a afacerii pe care am dezvoltat-o. Statistic vorbind, s-a constatat ca generatia Millennium a donat timp si bani catre cauze sociale, intr-o proportie mult mai mare decat alte generatii, aici, in SUA. Modelul de business este unul simplu: noi donam 2% din valoarea fiecarui produs cumparat de pe www.luly.com, catre cauze sociale”, spune Marian Dusan.

Business-ul a fost demarat in 2014, iar din ianuarie portalul Luly.com este operational. Compania are un depozit in Brooklyn iar serviciile de IT sunt externalizate la Cluj.

“Am ales orasul New-York-ul pentru ca este considerat capitala modei, iar luly.com este o platforma de fashion. Eu am o vorba care m-a ghidat de multe ori in afaceri. «Tinteste la Luna ca sa ramai intre stele»”.

Avand la baza componenta de “give back”, antreprenorul roman considera ca are un mod diferit de a face business si de comunicare cu clientii. “ Consider ca avem un diferentiator puternic care va reprezenta un atu pe o piata atat de mare cum este cea din SUA”.

Birocratie? Nici vorba!

Desi a locuit mult timp in SUA, a fost surprins cat de usor este sa iti deschizi o companie peste Ocean. “Statul New-York are un program de incurajare a start-up-urilor. Nu am stat la coada sau ghiseu, pentru ca nu exista asa ceva aici. Am facut totul din biroul avocatului, atentie, in 1:39 minute!”, puncteaza el.

Citeste si:

Practic, cand vine vorba de birocratie, aceasta pur si simplu nu exista. Nu poate compara cu Romania, pentru simplul fapt ca, “cel putin pana acum, nu am vazut birocratie”. Piata este insa mult mai competitiva decat cea locala. Marian Dusan o descrie in trei termeni – “efervescenta, integra si competitiva”.

Un alt motiv pentru care antreprenorul a ales sa includa in proiect si o componenta sociala este faptul ca in SUA, persoana care doneaza si contribuie la o cauza sociala are anumite facilitati fiscale care nu sunt deloc de neglijat. Cu alte cuvinte, daca faci acte de caritate, statul te rasplateste si platesti mai putine taxe.

Pentru anul acesta Marian Dusan estimeaza vanzari de circa 5 milioane de dolari, bugetul de marketing nefiind inca stabilit. Pana in luna martie, antreprenorul considera ca va reusi sa atraga si o runda de finantare de la investitori. Mai mult, desi pare un plan indepartat, nu este imposibil – antreprenorul si-a propus ca cel tarziu in 2020 sa listeze Luly.com la bursa din NYC.

Cat despre antreprenoriatul romanesc, Marian Dusan subliniaza ca Romania are un mare potential si exista in tara multi antreprenori care ar avea “succes rasunator daca ar incepe un business aici, in SUA”. Antreprenorii trebuie sa aiba o viziune clara despre afacerea lor, sa iubeasca ceea ce fac – asta va oferi energie dimineata si pe tot parcursul zilei. “Am un singur mesaj pentru ei – fa business cu integritate”, incheie Dusan.

Program de mentorat la Monte Carlo: Accelerating Entrepreneurs

Cum ti se pare povestea antreprenorului roman? Consideri ca business-ul sau va avea succes in New York? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.