“Planuim sa ne dezvoltam business-ul cat mai bine la nivel local pentru a putea incerca si expansiunea regionala, este un plan care se afla in grafic deja de ceva timp, dar care necesita ceva mai multa dezvoltare in tara. Cred ca Media Galaxy are mult mai multa relevanta ca expansiune. Altex este un nume domestic. Media Galaxy este varful de lance cu care vom ataca dezvoltarea regionala, dar acest lucru se va intampla in momentul in care vom arde procesele din Romania. Expansiunea se va face online, iar daca va avea succes atunci vom propune inclusiv magazinele din retailul traditional.

Dan Ostahie nu a precizat care vor fi tintele grupului in ceea ce priveste expansiunea, dar a aratat ca orice tara din Uniunea Europeana este atent analizata.

Decizia incercarii si expansiuni regionale vine dupa ce grupul Altex a demarat un amplu proces investitional in care o mare parte din bani au fost investiti in procesele de functionare ale vanzarilor online pentru magazinul Media Galaxy, dar si softuri care sa fie la curent cu noutatile si provocarile pietei de eCommerce din prezent.

“Am deschis primul magazin Media Galaxy in urma cu 10 ani, in Mall Vitan, intr-o perioada in care nimeni nu privea cu ochi buni dezvoltarea unui concept electroIT brick & mortar de dimensiuni mari. O data cu venirea crizei, si cu scaderea puternica a volumelor, am trecut printr-un intreg proces de redesenare si repozitionare a business-ului. Perioada de criza a reprezentat momentul cel mai important pentru a ne redefini. In momentul de fata, focusul nostru va ramane concentrat pe dezvoltarea acestui concept, un business care genereaza in acest an 30% din totalul vanzarilor grupului la nivel local si care vor depasi pragul de 150 milioane de euro”, a declarat Dan Ostahie, presedinte Altex Romania.

Principala strategie pe care Altex va miza de acum inainte in ceea ce priveste dezvoltarea Media Galaxy va fi orientarea catre omnichannel, un segment de dezvoltare care este privit mai mult drept o Fata Morgana spre care tot retailul tinde in momentul de fata.

“Nimeni nu a putut pana azi sa defineasca un model implementat de omnichannel. Nu este o schimbare brusca de strategie, ci este rezultatul unor remodelari. Este un moment bun in piata pentru introducerea acestui concept. Au existat multe dezbateri si s-a discutat inclusiv care ar fi viitorul magazinelor de suprafata mare in Romania? Simt ca piata este pregatita, iar consumatorul asteapta. Extinderea va continua pe toate planurile omnichannel, prin integrarea acestora”, a mai declarat Dan Ostahie, presedinte Altex, in cadrul unui eveniment dedicat planurilor companiei la nivel local.

Media Galaxy o ia pe urmele eMAG?

eMAG, cel mai mare retailer online din Romania, a decis in anul 2012 sa isi extinda pentru prima data prezenta si pe pietele internationale, prima destinatie a companiei fiind piata din Bulgaria, loc in care a reusit ca intr-un timp record sa detina peste 60% cota de piata.

Un an mai tarziu, in 2013, eMAG a deschis un magazin online si pe piata din Ungaria, pentru ca la inceputul acestui an sa intre si pe piata din Polonia, prin achizitia Agito.

Citeste si:

Cel mai nou exemplu in acest sens il reprezinta Dedeman, business-ul fratilor Dragos si Adrian Paval, companie care intentioneaza ca o data cu finalizarea procesului de dezvoltare pe plan local sa acceseze si alte piete.

Intr-un interviu pentru wall-street.ro, Dragos Paval (foto), presedinte al Dedeman, sustine ca o data cu finalizarea procesului de expansiune din Romania, care ar presupune deschiderea a inca 9 magazine pe plan local si atingerea unui numar de 50 de unitati, precum si inaugurarea a inca doua spatii comerciale in Republica Moldova (Chisinau), planul companiei care a incheiat anul trecut cu un business de circa 770 de milioane de euro este de a depasi granitele tarii si a-si extinde operatiunile "la 360 de grade", in regiune.

Dedeman continua expansiunea: unde va deschide noile magazine

Dedeman continua expansiunea: unde va deschide noile magazine

"Analizam cu atentie si alte tari, dar inca nu am luat o decizie. Vom alege o strategie de dezvoltare regionala, dar momentan urmarim totul la 360 de grade, , dar acest lucru il vom demara abia in momentul in care vom finaliza procesul de dezvoltare la nivel local. Cel mai important pentru noi in momentul de fata este ne consolidam afacerea din Romania si sa finalizam investitiile din Republica Moldova. Suntem in curs sa semnam antecontractele pentru terenuri - ambele in Chisinau. Este un proces mai de durata intrucat exista o fabrica pe unul din terenuri", a declarat Dragos Paval pentru wall-street.ro.

(sursa foto: Mediafax FOTO)

Este clar ca tot mai multi retaileri din Romania analizeaza cu atentie dezvoltarea internationala ca optiune de dezvoltare a business-ului, asta desi sustin ca piata din Romania reprezinta focusul principal. “Romania ramane principala noastra piata de dezvoltare, locul in care ne vom canaliza toata atentia”, a spus, in incheiere, Dan Ostahie.

Grupul Altex este in momentul de fata cel mai mare retailer specializat in electroIT din Romania, companie care in acest an se va apropia de un business de 450 milioane de euro, pe o piata pe care concureaza cu eMAG, Flanco sau Domo, dar si cu retaileri online specializati.