Intr-un interviu pentru wall-street.ro, Dragos Paval (foto), presedinte al Dedeman, sustine ca o data cu finalizarea procesului de expansiune din Romania, care ar presupune deschiderea a inca 9 magazine pe plan local si atingerea unui numar de 50 de unitati, precum si inaugurarea a inca doua spatii comerciale in Republica Moldova (Chisinau), planul companiei care a incheiat anul trecut cu un business de circa 770 de milioane de euro este de a depasi granitele tarii si a-si extinde operatiunile "la 360 de grade", in regiune.

"Analizam cu atentie si alte tari, dar inca nu am luat o decizie. Vom alege o strategie de dezvoltare regionala, dar momentan urmarim totul la 360 de grade, , dar acest lucru il vom demara abia in momentul in care vom finaliza procesul de dezvoltare la nivel local. Cel mai important pentru noi in momentul de fata este ne consolidam afacerea din Romania si sa finalizam investitiile din Republica Moldova. Suntem in curs sa semnam antecontractele pentru terenuri - ambele in Chisinau. Este un proces mai de durata intrucat exista o fabrica pe unul din terenuri", a declarat Dragos Paval pentru wall-street.ro.

Intrebat daca dupa finalizarea acestui proces investitional din Romania si Republica Moldova ia in calcul inclusiv dezvoltarea unui nou business intr-un nou domeniu, Dragos Paval sustine ca ia in calcul inclusiv aceasta posibilitate.

"Ma gandesc sa investesc in noi domenii. (...) Din pacate, in Romania sunt multi antreprenori care au facut greseala sa investeasca in noi domenii fara sa isi consolideze business-ul de baza. Pana in momentul in care nu vom ajunge sa putem lua capital din companie fara sa perturbam in vreun fel activitatea acesteia , nu vom face niciun pas in aceasta directie", a aratat seful Dedeman.

Dedeman vrea sapte magazine in Capitala

In ceea ce priveste planurile Dedeman din Romania, Dragos Paval a tinut sa sublinieze faptul ca Bucurestiul ramane unul dintre cele mai fierbinti puncte pe harta retailerului bacauan, presedintele companiei sugerand faptul ca in Capitala vor urma cel putin alte trei deschideri de magazine in urmatoarea perioada.

"Urmatorul magazin pe care il vom deschide va fi situat in zona cartierului Pantelimon, urmand ca in cursul anului viitor sa inauguram (de ce nu) si viitorul magazin Dedeman din Baneasa. In planul nostru de business care vizeaza Bucurestiul se mai afla o locatie", a precizat Dragos Paval.

Citeste si:

Intrebat de situatia viitorului magazin Dedeman din Baneasa, pe un teren situat chiar in apropiere de IKEA, seful Dedeman sustine ca in momentul de fata spatiu respectiv are toate avizele obtinute. "Sunt cateva cladiri de daramat. Noi speram ca in 2016 sa fim la inaugurare, sa vedem ce spun si autoritatile. Cu o autorizatie in timp util, lucrarile ar putea demara in scurt timp", a aratat Paval.
Dedeman detine in momentul de fata patru magazine proprii in Capitala in cartierul Militari, in zona Giurgiului - Berceni, in Colentina si unul la iesirea spre Autostrada Soarelui (A2), pe bulevardul Theodor Pallady.

In ceea ce priveste expansiunea retailerului la nivelul tarii, Dragos Paval a subliniat faptul ca sunt cateva orase importante, resedinta de judet, care inca nu sunt acoperite de retailerul din Bacau. "Luam in calcul toate orasele resedinta de judet: Oradea, Satu Mare, Zalau, dar luam in calcul si orase de mai mici dimensiuni in care gasim un potential mare", a mai punctat seful Dedeman.

Cand vine vorba despre situatia din piata locala de bricolaj, Dragos Paval sustine aceasta este departe de a fi consolidata. "Va continua procesul de consolidare in piata, dar noi nu vom face parte din tot acest plan. (...) Piata de bricolaj urmeaza trendul economiei", a mai aratat Dragos Paval.

Dedeman mizeaza si in acest an pe o crestere a business-ului, asta dupa ce anul trecut afacerea fratilor Dragos si Adrian Paval s-a apropiat de 770 de milioane de euro, in crestere cu peste 25% fata de nivelul inregistrat cu un an in urma.

Piata locala de bricolaj a trecut in ultimii doi ani prin ample schimbari, principalii actori implicati in consolidarea unui segment de piata estimat la o valoare de peste 2 miliarde de euro fiind Praktiker, Kingfisher, Leroy Merlin, Hornbach sau Ambient Sibiu, companie care de curand si-a cerut intrarea in insolventa.

Sursa foto: Mediafax FOTO