Concluzia generala, poate fi punctata in doar cateva cuvinte – non-liniaritate, lipsa de omogenitate, o usoara confuzie, dar, per total, optimism si speranta unui “an bun”.

Si mai amanuntit: daca in anii precedenti jucatorii din piata s-au pus de comun acord, cu mici exceptii, ca Black Friday sa fie facut in penultima vinere din luna noiembrie, unii realizand un “mini Black Friday” si in ultima vinere, anul acesta senzatia generala este ca fiecare face cam cum simte. Exemple – F64 a realizat deja un “Black Friday Pro”, in urma cu cateva saptamani, in timp ce Media Galaxy o tine intr-un Black Friday (impropriu zis deja) continuu – o luna intreaga.

Black Friday Pro la F64: 61% din vanzari, online

Black Friday Pro la F64: 61% din vanzari, online

ZorileStore.ro, magazin de fashion, va incepe Black Friday pe 20 noiembrie la 12 noaptea si va tine pana la 1 decembrie, cu reduceri de pana la 70%; pentru colectiile noi, reducerile vor fi de circa 35%, conform reprezentantilor companiei. “Ne-am pregatit doua luni, simt ca va fi, in general, un Black Friday mai slab decat anii trecuti, per total, in piata. In cazul nostru, ne asteptam ca vanzarile sa creasca cu 35-40%, putin mai slab ca anul trecut, cand am inregistrat evolutii de 40-45%”.

"Din pacate, Black Friday s-a mai diluat fata de anii precedenti, in special din cauza reducerilor peste reduceri pe care le fac magazinele".

Girotondo.ro, un alt magazin de fashion din Romania, incepe Black Friday putin inainte de alti jucatori – pe 16 noiembrie, cu reduceri de 20%. “In saptamana Black Friday vom avea reduceri in functie de marimea produselor cumparate – porti 44? Ai 44% reducere”, spune un oficial al companiei.

Marketonline.ro, unul dintre cei mai mari jucatori din tara pe zona de electroIT si nu numai, va incepe Black Friday pe 20 noiembrie, avand produse cu reduceri de pana la 90%. “La unele mergem pe profit la altele…mai putin”, spune, zambind, un reprezentant al companiei. “Ne pregatim din vara pentru eveniment. Din pacate, Black Friday s-a mai diluat fata de anii precedenti, in special din cauza reducerilor peste reduceri pe care le fac jucatorii”.

InPuff.ro, magazin de fashion, va incepe Black Friday tot pe 20 noiembrie, urmand sa aiba reduceri la circa 100 de produse. “Pe langa acestea insa, oferim si transport gratuit si alte surprize. Nu mai poti face Black Friday doar cu reduceri, oamenii s-au obisnuit cu ele, vor mai mult. S-a diluat piata, prea multe reduceri, mai ales in IT”, spune un oficial al magazinului online.

Gardenpedia.ro, magazin cu produse de gradinarit, va incepe Black Friday pe 20 noiembrie, avand reduceri de pana la 50-60%, la peste 200 de produse. Nissa.ro, magazin de fashion, va realiza Black Friday in weekendul 20-22 noiembrie, apoi inca unul pe 26 noiembrie, cu reduceri intre 10 si 40% la produse noi, dar si unele din colectii mai vechi. “Ne asteptam la vanzari duble fata de un weekend normal, vom avea in oferta sute de produse”.

Magazinul de produse cosmetice Cupio.ro incepe pe 20 noiembrie Black Friday, urmand sa aiba reduceri la peste 2000 de produse. Reducerile vor fi de pana la 70%. “Ne asteptam la vanzari macar ca anul trecut – un Black Friday bun inseamna vanzari intr-un weekend cat intr-o luna normala”, spune, mai optimist, un reprezentant al companiei.

ArtaCeaiului.ro va oferi reduceri de pana la 70% pentru peste 50 de produse specifice, incepand evenimentul pe 20 noiembrie.

Citeste si:

2Parale.ro subliniaza ca anul trecut deja nu au mai fost probleme majore in ceea ce priveste functionarea magazinelor online, ca in 2012 sau 2013 cand multe nu au facut fata traficului foarte ridicat. “Cel mai rau lucru care se poate intampla este sa intre omul, sa stie ce sa cumpere, si sa nu o poata face. Anul acesta nu cred sa mai fie probleme”, spune Dorin Boerescu, CEO la 2Performant Network.

2Parale a investit aproximativ 25.000 de euro in organizarea, promovarea si sustinerea Black Friday in 2015. In acest context, compania estimeaza pentru acest an o crestere de 30% a vanzarilor online generate prin intermediul platformei de afiliere.

Investitia a fost realizata intr-o campanie ampla de sustinere a Black Friday 2015 prin: upgrade de infrastructura, dezvoltarea unei platforme pentru informarea si educarea advertiserilor si afiliatilor, realizarea unui eveniment care a adunat la aceeasi masa peste 150 de afiliati si reprezentanti ai magazinelor online, organizarea de challenge-uri pentru afiliati si superafiliati (cu premii in valoare de peste 10.000 de euro).

Anul acesta, intre 250 si 300 de magazine online sunt asteptate sa participe la Black Friday prin platforma 2Parale. Pe langa premiile oferite direct de reteaua de afiliere, magazinele participante la Black Friday pregatesc premii in valoare totala de aproximativ 20.000 de euro pentru cei mai performanti afiliati din cadrul challenge-urilor.

Categoriile care vor genera cele mai multe vanzari online, conform estimarilor 2Parale, sunt: carti, IT&C, jucarii, cosmetice, home&deco si fashion. Segmentul de IT&C beneficiaza si de cea mai mare valoare medie a unei comenzi online plasate in contextul Black Friday.

„Doar anul trecut, afiliatii 2Parale au generat vanzari de peste 2,6 milioane de euro cu ocazia Black Friday, iar anul acesta, ne asteptam sa depasim 100.000 de vanzari generate intr-o singura luna. In contextul in care implicarea magazinelor online a crescut de la an la an – de la pregatirea infrastructurii pana la comunicarea in jurul ofertelor disponibile –, este firesc sa observam un impact direct la nivel de vanzari. La Black Friday-ul de anul acesta, se pune accent pe importanta de a oferi o experienta din ce in ce mai buna de utilizare pentru cumparatori, dar si pe mentinerea unui uptime de 100% a site-urilor care prezinta oferte. In plus, ne asteptam ca magazinele online sa aiba reduceri reale, care sa fie tentante pentru client si sa genereze volume mari de vanzari”, a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Performant Network S.A.

Alte magazine care participa la Black Friday anul acesta, in reteaua 2Parale, se numara: Elefant, Orange, Avon, evoMAG, Noriel, Clickshop, Germanos, Libris, Cel, Somproduct si DeClub.

Consideri ca Black Friday va avea succesul de anii trecuti? Ce ai modifica in acest eveniment? Te incurajam sa comentezi.