eMail marketing-ul este unul dintre cele mai eficiente canale de marketing disponibile in eCommerce. Mediul este, de asemenea, popular consumatorilor. Unele estimari arata ca aproape trei sferturi din shopperi prefera sa primeasca mesaje de marketing vie eMail. Totodata, conform unui studiu Monetate Ecommerce pe al treilea trimestru din 2015, circa 10,23% dinvizitele pe site-uri provenite din newslettere se soldeaza cu cel putin un produs pus in cos.

Ia in considerare, in 2016, si in special in primul trimestru, a trimiti urmatoarele mesaje de marketing.

1. Reducerile „tipice” lunii ianuarie

Ghetele de iarna si UGG-urile (de calitate indoielnica – n.r.) se vand cel mai bine atunci cand ninge, si deseori chiar inainte de prima ninsoare. Or, in Romania deja a nins, asa ca cei mai multi retaileri practica reduceri la categorii de produse specifice iernii.

Intr-o lume perfecta, magazinele ar fi vandut deja mare parte din produsele specifice in perioada sarbatorilor, pentru ca dupa Revelion sa improspateze stocurile cu produse din 2016, insa, in realitate, nu se intampla asa si magazinele raman cu stocuri nevandute. Decizia cea mai normala? Soldurile.

In ianuarie, porneste o campanie de eMailing centrata pe solduri si reduceri (masive) de preturi, de care sa profite cei care au ramas cu bani chiar si dupa goana dupa cumparaturi din perioada sarbatorilor. Daca ai un sistem bine pus la punct, foloseste-te de datele clientilor pentru a-i targeta in functie de preferinte, astfel incat shopperii care s-au uitat/cumparat anterior din magazinul tau sa fie targetati cu produse de care ar putea fi interesati cu adevarat.

2. Valentine’s Day

Sarbatoarea importata si in Romania, Valentine’s Day, vine pe 14 februarie si este o ocazie excelenta de a realiza o campanie insotita, evident, de newsletter. Promovarea se poate face foarte usor – trimiti o lista de produse care s-ar potrivi pentru cadouri persoanei iubite.

Campania de eMail marketing nu trebuie sa fie foarte elaborata sau complicata. De fapt, poate avea acelasi format pe care il folosesti de obicei in preajma altor sarbatori precum Craciun sau Paste. Unele magazine trimit doar cateva sugestii pentru el sau pentru ea, invitandu-te sa vezi mai multe pe site.

3. Dragobete

Multi romani nu sarbatoresc Valentine’s Day, preferand sarbatoarea nationala Dragobete. Poti chiar centra campania exclusiv pe Dragobete, ignorand Valentine’s Day, sau, in functie de profilul general al clientilor, sa faci o campanie care sa cuprinda ambele sarbatori.

4. Saint Patrick’s Day Sale

Sfantul Patrick a inceput „sa prinda” din ce in ce mai mult si la noi, verdele fiind culoarea care inconjoara aceasta sarbatoare din 17 martie. In afara Romaniei este una dintre cele mai populare zile in retail.

Citeste si:

Incearca sa fii deschizator de drumuri si chiar, in 2016, sa extinzi ofertele pana luni, 14 martie, sau chiar mai mult.

Incearca in newslettere sa promovezi reduceri pentru produse de culoare verde, bio, sau chiar inscriptionate cu St. Patrick – tricourile „Kiss Me, I’m Irish!” au prins bine in 2015, de exemplu.

5. Promotii de Paste

Pastele catolic este in acest an pe 27 martie, in timp ce Pastele ortodox este pe 1 mai. Similar cu Dragobetele, Pastele reprezinta inca o sarbatoare cu rosu in calendarul retailerilor. Multe magazine vor inregistra o crestere a vanzarilor prin simpla promovare a unor produse cu preturi „de Paste”.

Alte magazine pot lua in calcul vanzarea de produse de decor, oportunitati de marketing fiind, practic, pentru orice business, indiferent de ceea ce vand. Cei care vand haine sau decoratiuni ar trebui sa inceapa sa promoveze produsele chiar cu cateva saptamani inainte de Paste.

6. Martisor si Ziua Femeii

1 si 8 martie sunt, iarasi, doua date marcate cu rosu in calendarul eCommerce-ului. Similar cu Sfantul Valentin si Dragobete, poti gandi o campanie care sa le cuprinda pe ambele sau, in functie de target, separat.

Poti promova prin newsletter produse specifice primaverii sau care sa aduca aminte de primavara dar si, evident, idei de cadouri pentru sexul frumos. Recomandarea noastra – newsletter-ul sa fie cat mai simplu, spatios, luminos, deschis, pentru a prevesti venirea unui anotimp mai cald, placut.

Sursa foto: Shutterstock: Zerbor