„O tendinta buna in comertul electronic este faptul ca multi dintre clientii care au ajuns la maturitate decid sa faca o investitie majora: atat pe orizontala prin adaugarea de noi game de produse cat si pe verticala prin extindere regionala. Si au rezultate spectaculoase. Mai exact ce nu se mai vindea in Romania, ce s-a perimat aici, prinde un suflu nou prin deschidere care aceste publicuri noi. Pe de alta parte, un trend negativ este dezvoltarea de magazine pe nise care au marje foarte mici. De exemplu, in IT&C, desi ca procent este cap de serie cu 25% din intreaga piata de comert electronic, marja este groaznic de mica. In jur de 3-7% este marja lor. Cu banii acestia, nu iti permiti nici marketing, nici nimic. Esti la mana furnziorilor, a producatorilor, sa vina cu o gama noua, sa ridici cumva publicul, sa-l exaltezi. Probabil un iPhone 7 triunghiular ar putea ridica aceasta piata”, spune Vilceanu.

Ea adauga ca exista loc de crestere si deschidere de noi magazine online, dar cei care intra in acest domeniu trebuie sa isi faca foarte bine temele inainte de a porni la drum.

Ca sa va hotarati pe ce nisa sa lansati un magazin online, verificati cautarile de produse in Google AdWords

„Uitati-va catre nise. Uneori vin clienti care nu stiu ce sa faca si ne intreaba pe ce nise sa intre. Ei vor un magazin pe platforma noastraa, dar nu stiu pe ce segment sa inceapa. Si nu le pot spune exact nisa, dar le propun unele lucruri. De exemplu, nu alegeti IT&C, acolo mai poate intra un jucator doar daca are milioane de euro de investit.Dar nu mergeti nici catre o nisa atat de vizionara incat sa nu aiba concurenta si cerere. Pentru ca, asa, veti investi foarte multi bani in promovarea aceste produse, sa le faceti cunoscute si abia, apoi, veti avea si clienti”, explica Doina Vilceanu.

Citeste si:

Managerul spune ca o metoda buna de a decide pe ce nisa sa lansezi un magazin online este sa verifici cautarile de anumite produse si servicii in Google AdWords.

„Verifici cate cautari sunt intr-o luna pentru produsul tau. De exemplu, pentru scutece reciclabile. Daca sunt 100 de cautari nu este o piata. Daca sunt 1000 de cautari, incepe sa fie o piata. Trebuie sa vezi cati jucatori si furnizori sunt, ce produse mai vand, ce cifre de afaceri au. Este loc, dar trebuie sa iti faci foarte bine calculele. In ultimii doi ani, clientii nu mai sunt niste vizonari nebuni, oamenii inteleg lucrurile. Unii vin cu sapte pagini de specificatii tehnice. Acesta este un semn ca ne apropiem de adolescenta, daca nu chiar maturitatea pietei de comert electronic. De asemenea, deschiderea magazinelor de a se extinde in Europa Centrala si de Est denota potentialul romanilor de a se extinde, chiar daca se intampla cu pasi mici, modesti”.