Cifra se refera atat la afacerile eMag din tara, cat si in Bulgaria, Ungaria si Polonia. Exclusiv pe Romania, compania si-a crescut afacerile cu 28%, pana la 1,39 miliarde de lei.

Investitiile totale ale companiei s-au ridicat la 48 milioane de euro, jumatate din aceasta suma fiind alocata extinderii internationale, dar si dezvoltarii platformei eMag (15 mil. euro).

Compania are listate 1 milion de produse – 100.000 dintre ele sunt vandute de eMag, in timp ce restul sunt comercializate de cei 1.600 de selleri de pe Marketplace, conform CEO-ului companiei. Practic, eMag vinde 17.000 de branduri.

Mobile is King!

Timpii de livrare sunt relativ stabili, la 2,08 zile/comanda. “Satisfactia clientilor scade sau creste in functie de acest timp de livrare, asa ca scopul nostru si al curierilor este sa micsoram constant acest timp de livrare”, puncteaza Iulian Stanciu.

Compania estimeaza ca va avea 200 de puncte de livrare pana la finalul lunii octombrie, dintre care 120 vor fi oferite de Posta Romana. Compania are 3 depozite regionale si 100.000 de metri patrati contractati, pentru trimestrul patru.

Din cele 19 milioane de vizite, 55% dintre ele au venit de pe mobil. De la inceputul anului, am inregistrat o dublare a traficului venit de pe dispozitive mobile. “Sunt clienti noi care descopera Internetul prin telefonul mobil”. In 2016, din totalul de 280 de milioane de vizite, 60% vor veni de pe mobile.

Citeste si:

Valoarea medie a cosului de cumparaturi e data de valoarea mixului de categorii comandate de client, iar mixul difera – mobilul e foarte bun pentru anumite categorii – produse pentru copii, acesta fiind si principala nisa accesata si comandata de pe mobile. Valoarea medie de pe mobil este mai mica cu circa 25%.

Lunar, eMag vinde peste 1 milion de produse si va mai angaja 300 de programatori in urmatorii doi ani. In prezent, compania are circa 600 de programatori.

Media mobile este de 45%, in prezent, in eCommerce-ul romanesc, conform lui Iulian Stanciu. “Mobile-ul nu este un trend, este modalitatea in care vom face business in viitor”. O alta tendinta este multichannel-ul – magazinele fizice vor continua sa existe, insa vor trebui conectate cu magazinul online.

“Magazinele ar trebui privite ca o continuare a calatoriei din lumea online, in lumea fizica", mai puncteaza el.

Principalii concurenti ai eMag sunt Altex, Cel.ro, dar si EvoMag sau lanturile de hipermarket-uri din tara.

eMag Labs

Compania lanseaza, sprijinita de Naspers, eMag Labs – un laborator de testare si implementare pentru tehnologii noi. “Incercam, astfel, sa imbunatatim viata clientului si business-ul, prin noi tehnologii. La fel era si cu mobile-ul, acum zece ani. Nu multi pariau pe el, dar cine a facut-o, a castigat. Poate ca VR-ul, noii senzori, nu vor ramane in forma actuala ci vor putea fi modificate si folosite in business”, subliniaza Iulian Stanciu.

"In prima faza vom investi circa 500.000 de euro, urmand sa incepem activitatea intr-o luna. Anul acesta vom angaja 10 oameni extrem de calificati. Naspers ne va sprijini cu know how, ei avand viziune mult mai globala", explica Iulian Stanciu.